Zamów z darmową dostawą do sklepu Decathlon i odbierz już za 1H!

Piłki do ćwiczeń

7 artykuł artykułów

Sortuj

 

Piłki do ćwiczeń – trening dla każdego!

To wyjątkowy sprzęt do ćwiczeń, który znaleźć można nie tylko na siłowni i sali fitness, lecz także w gabinecie rehabilitacyjnym, a nawet na porodówce! Piłki do ćwiczeń początkowo wykorzystywane były jedynie przez fizjoterapeutów. Dostrzeżono w nich jednak ogromny potencjał, który można spożytkować podczas treningu wzmacniającego, rozluźniającego i relaksującego. Dzisiaj piłki do ćwiczeń są obecne w każdym klubie fitness, a coraz częściej, szczególnie przez kobiety, wybierane do domowej siłowni.

Piłki do ćwiczeń – którą do jakich ćwiczeń wybrać?

Klasyczne piłki do ćwiczeń są elastyczne, mają różne rozmiary i wykonuje się je z gumy PCV, która charakteryzuje się właściwościami antypoślizgowymi. Jej średnica wynosi od 56 do 75 cm. Mogą mieć różną grubość – im jest ona większa, tym piłka jest trwalsza i bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne. Nowoczesne piłki do ćwiczeń wykonuje się z elastycznej pianki ABS, która wykazuje lepszą odporność na przebicie i przetarcia. W przypadku przebicia powietrze uchodzi bardzo powoli, a więc nie ma ryzyka gwałtownego upadku. W ćwiczeniach rehabilitacyjnych i ogólnorozwojowych wykorzystuje się mini piłki, które można podkładać pod ręce i nogi. Funkcję masującą mają piłki do ćwiczeń z wypustkami, a modele z uchwytami pozwalają skakać na piłce, co może być ciekawym urozmaiceniem treningu cardio.

Korzyści z ćwiczeń z piłką

Piłki do ćwiczeń otwierają przed Tobą nieograniczone pole możliwości wykonywania różnych rodzajów treningu na wszystkie partie ciała. Dzięki nim wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie tułowia, miednicy, pleców, brzucha i mięśni stabilizujących głowę. Wykorzystaj piłkę do utrzymania ruchomości stawów i poprawy równowagi, mobilności oraz siły. To doskonały sposób również na relaks, pozbycie się stresu i złagodzenie bólu głowy czy kręgosłupa.

Chcesz urozmaicić swój domowy trening, spróbować czegoś nowego i zwiększyć zakres możliwości ćwiczeń na wszystkie partie ciała? Z piłką do ćwiczeń to naprawdę proste! Sprawdź także maty gimnastyczne i skakanki.

Piłki lekarskie zastąpią sztangę i wzmocnią mięśnie

Kojarzysz je z zajęciami wf-u w szkole? Teraz możesz je wykorzystać w swoim cross treningu! Trenuj zwinność, szybkość, kondycję i siłę – uzupełnij swój trening o ćwiczenia z piłką lekarską, jak robią to bokserzy i zawodnicy MMA. Piłki lekarskie były przez wiele lat niedocenianym sprzętem treningowym, dzisiaj większość sportowców nie wyobraża sobie bez nich swojego codziennego treningu. Skutecznie zastępują sztangę, ale też są świetnym uzupełniającym narzędziem treningowym. Z wykorzystaniem piłki możesz wykonać kompleksowy trening całego ciała.

Przykładowe ćwiczenia z piłką lekarską

Wybierz z oferty Decathlon piłkę lekarską o wadze dostosowanej do swoich możliwości. Dla początkujących polecamy piłkę 1-, 2- lub 3-kilogramową dla bardziej zaawansowanych 4- i 5-kilogramową. Co możesz z nią zrobić?

Ćwiczenie, które doskonale znasz ze szkoły, z lekcji wf-u, czyli rzut piłką lekarską do przodu i tyłu. Poprawia ono siłę eksplozywną mięśni. Piłkę lekarską wykorzystasz również przy wyskokach i skokach, dzięki czemu ćwiczenia będą trudniejsze i bardziej wymagające. Wykonuj z nią brzuszki, angażując przy tym głębsze partie mięśniowe. Skuteczność wykroków i przysiadów zwiększysz, trzymając piłkę w dłoniach. Dla najbardziej zaawansowanych i doświadczonych polecamy pompki na piłce lekarskiej. Możesz je wykonać, podkładając piłkę pod klatkę piersiową lub stabilizując pozycję podczas pompek na jednej ręce.

Wall Ball – nowe wcielenie piłki lekarskiej

W ofercie Decathlon znajdziesz nie tylko typową piłkę lekarską, lecz także jej unowocześnioną wersję, czyli wall ball, wykonaną z bardzo mocnego, warstwowego materiału wykorzystywanego do produkcji worków bokserskich. Wall ball wypełniona jest specjalnym granulatem, który nadaje piłce odpowiednią wagę. Doskonale sprawdzi się jako alternatywa dla typowej piłki lekarskiej, możesz ją wykorzystać do treningu zarówno w domu, na sali treningowej, jak i w plenerze.

A Ty próbowałeś już ćwiczeń z piłką lekarską? Dzięki nim poprawisz koordynację ruchową i wzmocnisz mięśnie. Jej ogromne możliwości pozwalają na wykonywanie bardzo wszechstronnych ćwiczeń, więc Twój trening będzie efektywniejszy, skuteczniejszy i jeszcze ciekawszy.