Darmowa wysyłka już przy zakupach powyżej 74,99 zł

Napoje

29 artykuł artykułów

Sortuj

Dodano Twój produkt
Zobacz opis produktu (0/5)
Otwórz
Brak produktów do porównania
Twoja porównywarka jest pełna. Usuń jeden z produktów.
Usuń
 

Napoje izotoniczne – woda, minerały i energia

Można wybrać takie gotowe do spożycia w wygodnych butelkach lub też do samodzielnego przygotowania, wymagające rozpuszczenia proszku w wodzie. Mają różne smaki i kolory, ale ich najważniejszą cecha to pozytywny wpływ na organizm człowieka w trakcie wysiłku fizycznego. Napoje izotoniczne piją biegacze, kolarze, alpiniści, kulturyści i miłośniczki fitnessu. Są przeznaczone dla osób aktywnych, które w okresie wzmożonego treningu potrzebują więcej minerałów i lepszego nawodnienia niż przeciętny człowiek. Napoje izotoniczne wspierają więc nie tylko efekty treningowe, ale też prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Czym są napoje izotoniczne?

Pomimo że piją je wszystkie osoby aktywne, nie każda z nich jest świadoma ich oddziaływania na organizm oraz składników, które się w nich znajdują. Napoje izotoniczne to woda, minerały i witaminy. Ich głównym zadaniem jest uzupełnienie zapotrzebowania organizmu na energię i wyrównanie deficytów wody, które powstały na skutek wysiłku fizycznego. Najczęściej występują w formie gotowych płynnych mieszanek, jednak coraz więcej osób korzysta z alternatywy w postaci proszku, który należy rozpuścić w wodzie w odpowiednich proporcjach.

Napoje izotoniczne umożliwiają przeprowadzenie bardziej efektywnego treningu oraz wspierają proces regeneracji organizmu. Wraz z potem tracimy ważne dla nas mikroelementy, przede wszystkim potas, sole i magnez. Jeżeli pojawia się ich deficyt, pogorszeniu ulega stan całego naszego organizmu. Dużym problemem jest niedobór magnezu, którego skutkiem jest m.in. kurczliwość mięśni.

Napoje izotoniczne dla lepszego nawodnienia

Dlaczego nie można pić po prostu tylko wody? Napoje izotoniczne zawierają dodatkowo składniki odżywcze, które w podobnych proporcjach występują również w pocie ludzkim i osoczu krwi. To oznacza, że ich wchłanialność jest lepsza i bardziej efektywna, jeżeli porównamy ją do wchłanialności zwykłej wody.

Gotowe napoje izotoniczne, czy w proszku? Cytryna, pomarańcza, czy truskawka? Niezależnie na co się zdecydujesz, możesz liczyć na szybkie nawodnienie i bardziej efektywny trening! Sprawdź także elektrolity i drinki energetyczne.