Zamów i odbierz już za 1H w wybranym sklepie

Hantelki i obciążniki

14 artykuł artykułów

Sortuj

 

Hantelki i obciążniki – fitness bez nudy i monotonii

Wciąż wykonujesz ten sam trening? To najprostsza droga do rutyny, a potem nudy, która może wywołać u Ciebie zrezygnowanie i wyraźnie zmniejszyć Twoją motywację do ćwiczeń. Czy wiesz, że w cardio również wykorzystuje się dodatkowe obciążenie? Hantelki i obciążniki świetnie sprawdzają się jako utrudnienie podczas wykonywania wielu ćwiczeń, zmuszając mięśnie do cięższej pracy. Trening jest więc skuteczniejszy i bardziej efektywny, a efekty widoczne szybciej.

CIĘŻARKI DO ĆWICZEŃ, CZYLI TRENUJEMY Z OBCIĄŻENIEM?

Ciężarki są najprostszymi i najpopularniejszymi akcesoriami do ćwiczeń. Umożliwiają przeprowadzenie treningu całego ciała z wykorzystaniem małej ilości sprzętu. Wystarczą dwa hantelki w dostosowanej do poziomu zaawansowania wersji wagowej, aby zarówno wysmuklić sylwetkę, pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, jak również rozbudować tkankę mięśniową. Ciężarki do ćwiczeń różnią się więc wagą, ale też materiałem, z jakiego są wykonane, oraz przeznaczeniem. Klasyczne hantelki trzymamy najczęściej w dłoni. Inną opcją są obciążniki na kostki i nadgarstki, które przypinamy za pomocą rzepów.

Dlaczego trening z hantelkami?

Ciężarki pozwalają stworzyć kompleksowy plan treningowy przystosowany do celów, jakie chcemy osiągnąć, a także poziomu zaawansowania i kondycji. Przede wszystkim ćwiczenia z nimi wykonywane rzeźbią ciało, jednak również bardzo skutecznie wzmacniają mięśnie. Odpowiednio dobrane ćwiczenia przyczynią się ponadto do pozbycia się tkanki tłuszczowej. Obciążenie powoduje, że zmuszamy nasze ciało i organizm do wzmożonej pracy, ćwiczymy na zdecydowanie większych obrotach. Trening siłowy dzięki mocnemu zaangażowaniu mięśni do pracy może skutkować spaleniem większej ilości kalorii niż trening cardio. Metabolizm przyśpiesza, co przyczynia się do redukcji niechcianej tkanki tłuszczowej. Ciężarki do ćwiczeń możemy wykorzystać podczas treningu górnych partii ciała, wykonując z nimi wyciskanie, rozpiętki, a nawet pompki oraz do dolnych partii ciała, dodając obciążenie przy wypadach, zakrokach, wykrokach i przysiadach.

Ciężarki na kostki i nadgarstki dla przełamania treningowej rutyny

Trenujesz w domu i chciałbyś urozmaicić swój codzienny trening? Zdecyduj się na obciążniki na kostki i nadgarstki. To akcesoria, które zakładamy na te partie ciała, przypinając się za pomocą rzepów. Wykonuje się je z nylonu i neoprenu, mają specjalną konstrukcję, składającą się z kilku komór wypełnionych piaskiem. Dzięki temu bardzo dobrze dopasowują się do ciała. Z tego typu ciężarkami można wykonywać praktycznie każde ćwiczenia – na mięśnie czworogłowe i dwugłowe ud, brzucha, grzbietu, pośladków, ramion i klatki piersiowej. Pozornie proste ćwiczenia, które już Ci nie wystarczały, stają się dla Twojego organizmu wyzwaniem.