7
artykuł artykułów dla

Aminokwasy

Sortuj

Dodano Twój produkt
Zobacz opis produktu (0/5)
Otwórz
Brak produktów do porównania
Twoja porównywarka jest pełna. Usuń jeden z produktów.
Usuń
 

Aminokwasy budulcem naszego organizmu

Naturalnie występują w ludzkim organizmie, są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. Stanowią składniki białek, wspomagają regenerację komórek, uczestniczą w metabolizmie tłuszczów i węglowodanów. Aminokwasy odpowiadają również za gospodarkę hormonalną. Spełniają więc wiele funkcji, jednak nie wszystkie są syntetyzowane przez nasz organizm. Aminokwasy egzogenne muszą być dostarczane do niego z zewnątrz. Wiele z nich odgrywa ważną rolę w budowie masy mięśniowej, dlatego sportowcy zwracają na nie szczególną uwagę. Aminokwasy występują w formie odżywek, żeli i tabletek. Znajdują się na liście produktów diety wielu osób aktywnych.

Aminokwasy BCAA dla wzrostu mięśni i regeneracji

BCAA to aminokwasy rozgałęzione, należące do egzogennych. Powinno się je dostarczać do organizmu z zewnątrz wraz z pożywieniem. Im dieta jest w nie bogatsza, tym szybciej następuje wzrost masy mięśniowej i organizm lepiej się regeneruje po treningu. BCAA to kompleks aminokwasów, w skład których wchodzą leucyna, izoleucyna i walina. Wspierają pomyślny rozwój mięśni, są źródłem energii, dzięki czemu możliwe staje się zwiększenie intensywności ćwiczeń, chronią mięśnie przed rozpadem, przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej, a także przyczyniają się do zwiększenia poziomu testosteronu.

Jak przyjmować aminokwasy BCAA?

Przy treningach siłowych zaleca się przyjmowanie ich do 4. razy na dobę, jednak najważniejsze, aby dostarczyć je organizmowi po treningu. Przykładowo, leucyna rozpoczyna syntezę białek, a więc bezpośrednio wpływa na proces wzrostu tkanki mięśniowej. BCAA dodatkowo blokują wytwarzanie kortyzolu.

Aminokwasy BCAA są dostępne w wygodnych tabletkach. Alternatywę stanowią aminokwasy w proszku, które można rozpuścić w wodzie, mleku lub jogurcie. Obie formy cechują się bardzo dobrą i szybką przyswajalnością, dlatego przyjmuje się je przed treningiem, w jego trakcie i po zakończeniu, kiedy dochodzi do ich gwałtownego wykorzystania przez organizm i konieczne jest uzupełnienie deficytu.

Porcja aminokwasów to dodatkowy motywator do wzrostu Twojej masy mięśniowej. Trenuj jeszcze skuteczniej!