Pulsometr ONrythm 900
49
artykuł artykułów dla

Zegarek do biegania, zegarek z GPS, pulsometr do biegania

Sortuj

Dodano Twój produkt
Zobacz opis produktu (0/5)
Otwórz
Brak produktów do porównania
Twoja porównywarka jest pełna. Usuń jeden z produktów.
Usuń

ONrythm 900 - mierz tętno z nadgarstka!

Zegarek GPS

Nowość w ofercie Kalenji by Decathlon. Pulsometr z pomiarem tętna z nadgarstka ONrythm 900 pozwala ustalić, w jakieś strefie tętna się znajdujemy podczas określonego wysiłku. Pozwala to lepiej dopasować poziom intensywności treningu do indywidualnych cech użytkownika.

PULSOMETR - jak działa i co mierzy?

Pulsometr to nic innego, jak zegarek sportowy, który został wyposażony w funkcję tj. pomiar tętna podczas aktwyności fizycznej. Pomiar tętna w obecnych modelach zegarków może się odbywać na dwa sposoby: przez pomiar tętna z nadgarstka, jak również przez użycie specjalnej elektrody umieszczonej na tekstylnym pasie, który jest mocowany na klatce piersiowej. Dzięki temu jesteśmy w stanie sprawdzić, jakie mamy aktualne tętno np. podczas biegu oraz wyznaczyć strefy tętna. Strefy tętna są bardzo istotne, gdy regularnie chcemy uprawiać sport albo staramy się zmaksymalizować efektywność wykonywanego treningu/ćwiczeń. Kontrola poziomu tętna jest bardzo korzystna dla zdrowia - dzięki niej lepiej poznajemy swój organizm oraz jego możliwości.

ZEGAREK Z GPS - dlaczego motywuje do biegania?

Zegarek sportowy, który został wyposażony w nadajnik GPS, to - najprościej rzecz ujmując - zegarek z GPS. To bardziej zaawansowane urządzenie elektroniczne w porównaniu do pulsometru, ponieważ może mierzyć przebiegnięty dystans, aktualną prędkość czy wysokość nad poziomem morza. Zegarki GPS łączą się z siecią satelit krążących wokół Ziemi, dzięki czemu możliwe jest ustalenie pozycji. Dokładność zegarków sportowych z GPS zależy nie tylko od jakości samego urządzenia, ale również poprawności sygnału, warunków pogodowych czy też terenu po którym biegamy. Wielu biegaczy przyznaje, że zegarek GPS jest świetnym motywatorem do tego, aby ruszyć się i wyjść na trening. Kolejne kilometry pokonywane w określonym i wyświetlanym na zegarku tempie zachęcają do aktywności ruchowej.

MONITORY AKTYWNOŚCI - do czego służą?

Monitor aktywności to idealne urządzenie elektroniczne dla osób, które lubią gadżety. Te zegarki sportowe są przeznaczone do monitorowania codziennej aktywności użytkownika np. liczby kroków, pokonanych pięter czy spalonych kalorii. Co więcej, entuzjaści monitorów aktywności bardzo często korzystają z aplikacji mobilnych poprzez przesyłanie danych z zegarka przez np. bluetooth. Po osiągnięciu zakładanego celu, np. 10 000 kroków dziennie, użytkownik jest nagradzany wirtualną odznaką, może też podzielić się swoją aktywnością fizyczną poprzez media społecznościowe itp.

Pomiar tętna z nadgarstka a z pasa piersiowego - który jest lepszy?

Pomiar tętna z pasa na klatce piersiowej polega na odczycie tętna przy pomocy specjalnej elektrody umieszczonej na specjalym pasie tekstylnym. Ten jest umieszczany na klatce piersiowej na wysokości mostka, zwykle wyposażony w regulację długości. Sygnał z elektrody jest przekazywany do urządzenia odczytu. Jakoś pomiaru tętna jest dokładna, dlatego też wielu biegaczy korzysta z pomiarów tętna z pasa na klatce piersiowej i opiera na nich swój trening. Używanie pasa ma też swoje minusy - czasami źle dopasowany pas może się zsuwać podczas biegu, nie wszyscy też akceptują lekki ucisk pasa na klatkę piersiową zwłaszcza podczas długiego biegu.

Z kolei pomiar tętna z nadgarstka to obecnie bardziej zaawansowana technologia. Sprowadza się do umieszczenia w zegarku sportowym specjalnych diod od strony wewnętrznej emitującymi wiązki światła (zwykle w kolorze zielonym). Dzięki specjalnemu algorytmowi urządzenie jest w stanie wyznaczyć poziom tętna. To bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ nie wymaga umieszczania na klatce piersiowej żadnego czujnika. Warto jednak dodać, że aby uzyskać prawidłowy pomiar tętna z nadgarstka należy dobrze zapiąć zegarek sportowy na nadgarstku tak, aby ten się nie przesuwał podczas aktywności. Pamiętaj też, że zegarek z włączoną funkcją pomiaru HR z nadgarstka będzie szybciej zużywał energię, dlatego nie zapomnij naładować go przed treningiem. Jakość pomiaru tętna z klatki piersiowej do pomiaru tętna z nadgarstka jest obecnie porównywalna.