4
artykuł artykułów dla

Pasy lędźwiowe

Sortuj

Dodano Twój produkt
Zobacz opis produktu (0/5)
Otwórz
Brak produktów do porównania
Twoja porównywarka jest pełna. Usuń jeden z produktów.
Usuń
 

Pas lędźwiowy – w trosce o Twój kręgosłup

Praca siedząca i fizyczna, nieprawidłowa postawa podczas siedzenia przy komputerze, nadmierne obciążenie podczas treningu… To wszystko ma wpływ na stan Twojego kręgosłupa. Oznacza to, że w dzisiejszych czasach każdy, niezależnie od trybu życia, jest narażony na dolegliwości bólowe kręgosłupa. Przyczyny mogą być więc różne, jednak w wielu przypadkach w prosty sposób przyniesiesz sobie ulgę i złagodzisz ból, korzystając z pasa lędźwiowego.

Pas lędźwiowy w rehabilitacji po urazie kręgosłupa

Pas lędźwiowy znalazł zastosowanie w rehabilitacji pourazowej oraz pozabiegowej. Zaleca się noszenie go np. po złamaniu jednego z kręgów. Jego zadaniem jest ograniczenie ruchomości kręgosłupa.

Bóle w odcinku krzyżowym

Polecamy go również w przypadku bólu w odcinku krzyżowym, który może wynikać z nadwyrężenia kręgów i mięśni, ale też chorób zwyrodnieniowych. Ból pojawia się także na skutek częstego podnoszenia ciężkich przedmiotów, a więc np. u osób pracujących fizycznie. Niewłaściwa technika wykonywania ćwiczeń siłowych również może wywołać nawracający ból.

Pas lędźwiowy a praca siedząca

Podczas pracy przy komputerze przyjmujemy często nieprawidłową postawę, nieświadomie obciążając kręgosłup, który przez długie godziny znajduje się w niewłaściwej pozycji. Prowadzi to do wad postawy, skrzywienia kręgosłupa, którym towarzyszyć może ból, szczególnie jeśli długo siedzimy w jednej pozycji. Pas lędźwiowy zakładaj zawsze, kiedy siadasz przy biurku. Zminimalizujesz ryzyko wystąpienia bólu. Pamiętaj jednak, że Twoim wsparciem jest też krzesło z odpowiednio wyprofilowanym oparciem.

Pas lędźwiowy na wyposażeniu sportowców

Szczególnie przydatny dla osób uprawiających sporty siłowe. Korzystają z niego niektórzy kulturyści i sztangiści. Pas lędźwiowy ogranicza ryzyko wystąpienia urazów kręgosłupa wynikających z jego przeciążenia. Jeżeli na co dzień bijesz rekordy w podnoszeniu ciężarów na siłowni, dla ochrony kręgosłupa również powinieneś zaopatrzyć się w pas lędźwiowy.

Kręgosłup to rusztowanie całego Twojego ciała. Potrzebuje więc wyjątkowej troski, opieki i ochrony.