Jak wybrać sprzęt fitness?

Wstecz
  1. Jak wybrać
  2. sprzęt fitness?
 
Jak wybrać sprzęt fitness?
Bieżnia, rower eliptyczny czy rower stacjonarny są skutecznymi urządzeniami do utrzymania formy i zdrowia lub poprawy wydolności. Dzięki nim można trenować w domu, o każdej porze dnia, bez względu na pogodę! Chcesz kupić sprzęt fitness, ale nie wiesz, który wybrać?
Postępuj zgodnie z naszymi poradami!

Bieżnie


WYDAJNOŚĆ 

Pierwszym kryterium, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze bieżni, jest prędkość maksymalna. Rzeczywiście, twoja potrzeba będzie inna, jeśli chcesz chodzić z prędkością 6 km/h lub biec szybciej niż 14 km/h.

Radzimy wybrać model o wyższej maksymalnej prędkości niż prędkość, z którą mamy zamiar biegać. Z czasem wydolność organizmu się poprawi więc będzie potrzebny mocniejszy bodziec dla poprawienia wydolności.

Pamiętaj, że system przechylania pasa bieżni jest dodatkowym plusem. Dzięki niemu możesz zmienić kąt nachylenia biezni i spalić dodatkowe kalorie.

 

KOMFORT W DOMU

Bieżnia powinna być adekwatna do Twojego wzrostu i długości kroku. Spójrz na powierzchnię pasa bieżni i pamiętaj, że im większa prędkość bieżni i większy jest Twój krok, tym szersza i dluższa powinna być powierzchnia pasa. Pomyśl również o przetestowaniu różnych systemów amortyzacji dostępnych dla różnych modeli, aby sprawdzić, który Ci odpowiada.

 

TWÓJ OSOISTY TRENER 

W zależności od bieżni będą dostępne różne poziomy dodatki do ćwiczeń. Programy treningowe (utrata kalorii, rozwój wydajności) pozwolą na zróżnicowanie sesji treningowych. Aby śledzić swoje postępy i sprawdzać tętno w czasie rzeczywistym, będziesz miał/a do wyboru 2 typy sensorów do mierzenia uderzeń serca: pomiar pulsu poprzez elektrody umieszczone na panelu bieżni lub pasie piersiowym, przy czym ostatnie jest bardziej precyzyjne. Należy pamiętać, że aplikacje kompatybilne z niektórymi bieżniami pozwolą na spersonalizowany trening dostosowany do zdolności fizycznch i sportowych. Dzięki temu będziesz miał/a prawdziwego domowego trenera.

 

 

Zobacz ofertę

Rowery eliptyczne

CZĘSTOTLIWOŚĆ UŻYTKOWANIA

 

Wybór roweru eliptycznego zależy od celu, który chcesz osiągnąć:

 

Do okazjonalnego użytkownia:

Aby wrócić do sportu lub zachować kondycję, wybierz rower eliptyczny z ręcznymi ustawieniami zmiany oporu i prostymi programami, które zapewnią ci podstawowe wskaźniki, niezbędne do monitorowania swojego treningu. Łatwe w użyciu modele będą odpowiednie do okazjonalnego użytkownika.

 

Do regularnego użytkowania:

Aby osiągnąć swój cel – zrzucenia zbędnych kilogramów lub poprawy formy, radzimy wybrać model z różnymi programami, aby Cię zmotywować oraz zwiększyć atrakcyjność treningu. Na tego typu rowery pozwolą Ci ćwiczyć regularnie.

 

Do intensywnego użytkowania:

Wreszcie, aby rozwinąć swoją wytrzymałość i wydolność, wybierz bardziej wytrzymały model. Te modele, zarezerwowane do intensywnego użytkowania, zapewniają wsparcie dla Twojego treningu, w tym poprzez jeszcze bardziej różnorodne programy, monitorowanie tętna i rozwiązania coachingowe – aplikacja.

 

PŁYNNOŚĆ KOŁA ZAMACHOWEGO

 

Wygodne pedałowanie to przede wszystkim płynne pedałowanie. Masa koła zamachowego jest jednym z głównych elementów, który ma wpływ na płynność, dlatego dla lepszego komfortu stawu zalecamy wybór modelu, którego waga koła wynosi minimum 3 kg. Pamiętaj, że im wyższa masa, tym wygodniej i stabilniej się ćwiczy, zwłaszcza jeśli regularnie trenujesz. Wypróbuj różne modele, aby wybrać odpowiedni dla siebie komfort pedałowania.

 

TWÓJ OSOBISTY TRENER

 

W zależności od wybranego roweru dostępne są różne poziomy dodatków do ćwiczeń:

- Podstawowe wskaźniki na wszystkich rowerach eliptycznych dostarczają przydatnych informacji dla początkujących. Te informacje to: prędkość, pokonany dystans, czas treningu i spalone kalorie

- Programy treningowe (takie jak utrata kalorii, rozwój wydolności, interwały...) mniej lub bardziej liczne, ale także z możliwością monitorowania tętna, będą interesujące dla zróżnicowania sesji treningowych czy pomiaru / rozwoju swoich wyników. Pamiętaj, że aby pomiar tętna miał maksymalną dokładnością, lepiej jest stosować modele z pasem piersiowym.

- Kompatybilne aplikacje na niektórych rowerach eliptycznych pozwolą Ci na spersonalizowany trening zgodnie z twoimi fizycznymi możliwościami i sportowymi celami. Będziesz miał/a prawdziwego trenera domowego!

 

ODPOWIEDNIE USTAWIENIE

 

W niektórych modelach eliptycznych wysokość kierownicy i pedałów jest regulowana. Pamiętaj, aby sprawdzić czy dany rower posiada te funkcje. Pozwoli to lepiej dostosować się do Twoich preferencji.

 

MOŻLIWOŚĆ PRZEMIESZCZANIA ROWERU

 

Aby łatwiej przemieszczać rower w domu, niektóre modele posiadają kółka. Możesz więc przesuwać swój sprzęt według własnego uznania.

 


Zobacz ofertę

Rowery stacjonarne

JAK WYBRAĆ ROWER STACJONARNY?

 

Dzięki rowerowi treningowemu możesz spalać kalorie, poprawiać wytrzymałość i wyćwiczyć dolne partie ciała. Aby pomóc Ci wybrać odpowiedni model, postępuj zgodnie z instrukcjami!

 

PŁYNNOŚĆ KOŁA ZAMACHOWEGO

 

Wygodne pedałowanie to przede wszystkim płynne pedałowanie. Masa koła zamachowego jest jednym z głównych elementów, który ma wpływ na płynność, dlatego dla lepszego komfortu stawu zalecamy wybór modelu, którego waga koła wynosi minimum 3 kg. Pamiętaj, że im wyższa masa, tym wygodniej i stabilniej się ćwiczy, zwłaszcza jeśli regularnie trenujesz. Wypróbuj różne modele, aby wybrać odpowiedni dla siebie komfort pedałowania.

 

TWÓJ OSOBISTY TRENER

 

W zależności od wybranego roweru dostępne są różne poziomy dodatków do ćwiczeń:

- Podstawowe wskaźniki na wszystkich rowerach stacjonarnych dostarczają przydatnych informacji dla początkujących. Te informacje to: prędkość, pokonany dystans, czas treningu i spalone kalorie

- Programy treningowe (takie jak utrata kalorii, rozwój wydolności, interwały...) mniej lub bardziej liczne, ale także z możliwością monitorowania tętna, będą interesujące dla zróżnicowania sesji treningowych czy pomiaru / rozwoju swoich wyników. Pamiętaj, że aby pomiar tętna miał maksymalną dokładnością, lepiej jest stosować modele z pasem piersiowym.

- Kompatybilne aplikacje na niektórych rowerach eliptycznych pozwolą Ci na spersonalizowany trening zgodnie z twoimi fizycznymi możliwościami i sportowymi celami. Będziesz miał/a prawdziwego trenera domowego!

 

KOMFORT

 

W niektórych modelach rowerów treningowych oprócz siodełka można regulować wysokość kierownicy. To kryterium jest istotną zaletą, jeśli chodzi o prawidłową postawę podczas treningów. Pozwoli to na lepsze dostosowanie się do Twoich potrzeb.

 

MOŻLIWOŚĆ PRZEMIESZCZANIA ROWERU

 

Aby łatwiej przemieszczać rower w domu, niektóre modele posiadają kółka. Możesz więc przesuwać swój sprzęt według własnego uznania.

 

 

Zobacz ofertę