tribord

Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż

1099,00 zł

109,90 zł x 10 rat

Oblicz ratę
Otrzymaj +1050 pkt za zakup tego produktu 

Darmowy odbiór w sklepie

Darmowy zwrot

Pomoc specjalisty

Nasi projektanci stworzyli tę automatyczną kamizelkę ratunkową 180 N do żeglugi dalekomorskiej i pełnomorskiej.

Kamizelka ratunkowa stworzona wspólnie z ratownikami morskimi (SNSM). Jej innowacyjna budowa pozwala dostosować poziom bezpieczeństwa, z produktem 2 w 1: sam trapez lub kamizelka ratunkowa z trapezem.

Kod produktu:

8585857

  • Wyporność

    Wyporność 180 Newtonów, innowacyjna, asymetryczna, piramidalna komora powietrzna, norma ISO12402.

  • Wielofunkcyjność

    Możliwość zamiany w trapez dalekomorski za pomocą suwaka YKK.

  • Łatwość zakładania / zdejmowania

    Łatwiejsza regulacja szybką i ergonomiczną klamrą z inoxu na pasie.

  • Regulowany

    Regulacja na plecach ułatwia manewrowanie bez przeszkód.

  • Lekkość

    Lekka, tekstylna klamra uprzęży zgodna z ISO 12401. Waga: 1,45 kg.

  • Widoczność

    Lampka flash widoczna z 360° z odległości 3,5 km przy spokojnej pogodzie i jaskrawopomarańczowy worek powietrzny.

  • Komfort użytkowania

    Neoprenowy kołnierz i szelki uprzęży wyściełane pianką.

Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż

Zaprojektowany i zaaprobowany przy współudziale francuskich ratowników morskich

Ta kamizelka została zaprojektowana i zaaprobowana we współpracy z francuskimi ratownikami morskimi.
Współpracując od 2020, Tribord i SNSM pracują na wszystkich etapach projektu, od określenia początkowej specyfikacji, do wykonania prototypów i testowania ich w morzu.
Kamizelka została zatwierdzona w laboratorium, podczas żeglugi oraz w sytuacji ratunkowej, za dnia i w nocy.

Wielofunkcyjna kamizelka, do dostosowania stopnia bezpieczeństwa

Jej innowacyjna budowa pozwala przejść od kamizelki do lekkiego trapezu offshore za pomocą wzmocnionego suwaka YKK.

Dla miłośników noszenia samego trapezu w pewnych warunkach, gdy jest zbyt ciepło w kamizelce, ale wolisz pozostać przypięty, ta kamizelka pozwala dostosować poziom bezpieczeństwa zależnie od okoliczności.

Kamizelka jest zgodna z normą ISO 12402-3, a uprząż z normą ISO 12401. Do żeglugi dalekomorskiej norma narzuca wyporność co najmniej 150 N. Postanowiliśmy pójść jeszcze dalej, przyjmując 180 N.

Kamizelka testowana z odzieżą pełnomorską, do żeglarstwa offshore

Została zaprojektowana do żeglugi dalekomorskiej. O wyporności 180 N, co pozwala dorosłej osobie pływać w pełnym stroju żeglarskim.
Strój dalekomorski (kurtka, spodnie na szelkach i kalosze) może zamykać w sobie sporą ilość powietrza, co może ograniczać zdolność kamizelki do obrócenia użytkownika na plecy.
Piramidalna, asymetryczna budowa worka powietrznego bierze ten czynnik pod uwagę, aby ułatwić odwrócenie na plecy nieprzytomnej osoby ubranej w odzież żeglarską, udrażniając tym samym jej drogi oddechowe.

Kamizelka zaprojektowana, aby ułatwić poszukiwania w dzień i w nocy

Sygnalizacja swojej pozycji, komunikacja:
- umieszczenie AIS na ustniku,
- zaczep do lokalizatora PLB wzdłuż worka powietrznego,
- 2 zaczepy VHF na szelkach uprzęży.

Widoczność w nocy:
- zoptymalizowane rozmieszczenie pasów odblaskowych, uwzględniające pozycję oczekiwania w wodzie,
- worek powietrzny w kolorze pomarańczowym, aby ułatwić poszukiwania za dnia,
- lampka flash "360", umieszczona w górnej części worka powietrznego, aby była widoczna z 360° w strefie poszukiwań.

Kontrola kamizelki przed wypłynięciem w rejs 1/2

- Nabój CO₂: sprawdź, czy nie jest przebity, nie nosi śladów korozji, czy jest dobrze wkręcony.

- Wyzwalacz (czarny): dobrze przykręcony, nie przeterminowany, zielona zatyczka na swoim miejscu.

- Przebijak (żółty): zielona pieczęć (zielony trójkąt) na swoim miejscu, wskazujący, że kamizelka nie była uruchamiana.

- Kamizelka: kompletna, bez śladów zużycia (rozdarcia, postrzępienia), pompowana komora złożona do pokrowca.

Kontrola kamizelki przed wypłynięciem w rejs 2/2

Dodatkowo regularnie (co najmniej raz do roku):
- napompować kamizelkę za pomocą ustnika i pozostawić napompowaną na 24 h: kamizelka nie może tracić ciśnienia,
- sprawdzić daty przydatności naboju.

Kiedy należy wymienić nabój z gazem i przebijak (pastylkę solną)?

Daty widoczne na naboju CO₂ i pastylce solnej mają różne znaczenia:

- Pastylka solna = termin przydatności zapisany w następujący sposób: 05 2025 (maj 2025). Po przekroczeniu tego terminu należy wymienić pastylkę;
Referencja pastylki solnej:
8641190.

- Nabój CO₂ = data produkcji, zapisana w następujący sposób: 05 2021 (wyprodukowano w maju 2021): Po upływie 5 lat od tej daty należy wymienić nabój. Referencja naboju 38 g: 8735531.

Jak ponownie uzbroić kamizelkę?

Należy przestrzegać kolejności montażu:

1. Wyjąć nabój CO₂ i pastylkę solną;
2. Wymienić pastylkę solną UML (ref. 8641190);
3. Wymienić nabój CO₂ 38 g (ref. 8735531).
Jeśli ta kolejność nie jest zachowana, istnieje ryzyko przebicia nowego naboju, w przypadku, gdy system uruchamiający z pastylką solną był uprzednio wykorzystany.

Działanie wyzwalacza

Kamizelka LJ 180 N jest wyposażona w wyzwalacz automatyczny UML MK5 na pastylkę z celulozy.

W kontakcie z wodą wciska się ona do wałka wyzwalacza, aby rozpuścić pastylkę celulozy.
W ten sposób uwalnia się sprężynkę przebijającą nabój CO₂ i pompuje się worek powietrzny.

Pod ciśnieniem komora rozpina suwak YKK QUICK BURST, co umożliwia rozwinięcie się worka powietrznego.

Kamizelka posiada również sznureczek do ręcznego uruchomienia kamizelki.

Akcesoria

Do kamizelki można dołączyć:
- uniwersalny kaptur schowany w kołnierzu,
- pławę AIS,
- pławę PLB,
- krótkofalówkę VHF.
Żaden z tych elementów nie jest sprzedawany razem z kamizelką.

Dla jakiej sylwetki przeznaczona jest ta kamizelka?

Kształt 3D "kropli wody" oraz umieszczenie wyzwalacza zostały udoskonalone.

Kamizelka przeznaczona jest dla osób o wadze od 40 do 130 kg z obwodem w talii od 60 do 130 cm.

Dla kogo odpowiednia jest ta kamizelka?

Kamizelka jest odpowiednia dla osób o wadze od 40 do 130 kg o obwodzie w talii: od 60 do 120 cm i obwodzie klatki piersiowej maksymalnie 120 cm.

Porady dotyczące przechowywania

Wyzwalacz działa z pomocą solnej pastylki UML, czułej na wilgoć i kontakt z wodą.
Przechowywanie w wilgotnym i słabo wentylowanym i/lub ciepłym miejscu może powodować kondensację wilgoci, a co za tym idzie - wywołać uruchomienie pompowania kamizelki.
Aby uniknąć przypadkowego uruchomienia, zalecamy upewnić się, że kamizelka jest sucha (wewnątrz i na zewnątrz) przed schowaniem jej w przewiewnym miejscu.
Przechowywanie w wilgotnym i słabo wentylowanym i/lub ciepłym miejscu może powodować kondensację wilgoci, a co za tym idzie - wywołać uruchomienie pompowania kamizelki.

Skład

Materiał główny 100% Politereftalan etylenu (PET) Druga podszewka 100% Poliamid

Porady dotyczące przechowywania

Przechowywać z dala od słońca i wilgoci.
Na czas przechowywania w zimie należy wyjąć nabój CO₂.

Ograniczenia

Nieodpowiednia do wspinaczki lub wchodzenia na szczyt masztu.

Testy

Produkt testowany przez 23 testerów w laboratorium, aby zatwierdzić zalety produktu.
Produkt testowany przez skipperów podczas wyścigów pełnomorskich, aby zatwierdzić go podczas użytkowania.

Zatwierdzony przez

Krajowe Towarzystwo Ratownictwa na Morzu (Société Nationale de Sauvetage en Mer - S.N.S.M), zaangażowane od fazy projektu po zatwierdzanie produktu na morzu, również w sytuacjach ratunkowych.

LABORATORIUM CERTYFIKACJI ALIENOR - norma ISO12402-3 i norma ISO 12401.

Romain LE GALL - Ministe - mini transat 2021.

Porady dotyczące konserwacji

Tylko pranie ręczne

Nie można stosować żadnych wybielaczy ani odplamiaczy.

Nie suszyć w suszarce bębnowej

Nie prasować

Nie czyścić chemicznie

Wgrywanie