Trampolina opracowana przez naszych projektantów z myślą o wsparciu rozwoju psychomotorycznego dzieci i zwiększaniu ich samodzielności.
Odbicie dostosowane do możliwości ruchowych dziecka zapewnia mu większą przyjemność i większe bezpieczeństwo.
Zalety produktu
-
Ochrona przed uderzeniami
Konstrukcja pokryta pianką o grubości 20 mm.
-
Powierzchnia do skakania
Średnica 90 cm, powierzchnia do skakania 3150 cm².
-
Pomoc w rozwoju psychomotorycznym
Wspiera prawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka.
Opis produktu
Nauka dynamicznej równowagi
Przed 4 rokiem życia dziecko powinno nauczyć się kierować swoim ciałem w określonym kierunku, poruszając się do przodu metodą stawiania stóp jedna przy drugiej. W wieku 4 lat dziecko może chodzić, stawiając naprzemiennie stopy jedna za drugą na przyrządzie o szerokości równej co najmniej półtorej stopy.
W wieku 6 lat dziecko potrafi chodzić, stawiając stopy jedna za drugą metodą pięta/palce na przyrządzie o szerokości nie mniejszej niż szerokość jego stopy.
Rozwój psychomotoryczny
Rozwój psychomotoryczny dziecka opiera się na podstawach genetycznych, motorycznych i psychicznych.
Produkt może mieć wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka, jeśli działa w obszarze motorycznym.
Na ów obszar motoryczny składają się takie elementy jak schemat ciała, koordynacja dynamiczna, równowaga, koordynacja wzrokowo-ruchowa, precyzyjne umiejętności motoryczne oraz strukturyzacja czasu i przestrzeni.
Schemat ciała
Schemat ciała jest wyobrażeniem, jakie dziecko ma o swoim ciele. Umożliwia mu bardziej precyzyjną kontrolę ruchów, percepcję własnego ciała i w szerszym ujęciu - nabywanie samoświadomości. Jest on początkowo konstruowany z doznań i działań, a następnie pojawia się zdolność do obrazowania go i opowiadania o nim.
Im więcej działań podejmuje dziecko, tym bardziej doskonali swój schemat ciała, a w rezultacie jego działania stają się sprawniejsze.
Koordynacja wzrokowo-ruchowa
Koordynacja wzrokowo-ruchowa obejmuje działania, które umożliwiają celowanie całym ciałem lub jego częścią. W przypadku najmłodszych będzie to podążanie po trajektorii, następnie celowanie rękami i nogami najpierw w duże, później w coraz mniejsze przedmioty, aż po precyzyjną kontrolę nad dysocjacją palców: stukanie palcami, nawlekanie koralików, pisanie.
Strukturyzacja czasu i przestrzeni
Strukturyzacja czasu i przestrzeni obejmuje wszystko, co ma związek z orientacją dziecka w czasie (przed/po, aktywność rytmiczna, dzień/noc, pora roku, itd.) oraz w przestrzeni (przed/za, nad/pod, na prawo/na lewo, itd.).
Informacje dla użytkownika
Nie przechowywać bezpośrednio na ziemi lecz na macie ochronnej, aby nie zniszczyć podłogi i chronić dziecko przed ewentualnym zachlapaniem wodą.
Średnica zewnętrzna: 90 cm.
Średnica powierzchni do skakania: 63 cm.
Wysokość: 24 cm.
Powierzchnia do skakania: około 3150 cm².
Skład
Rama 100% Stal Materiał główny 100% Polipropylen Osłona zabezpieczająca 50% Poliester, 50% Polietylen Pianka 100% Polietylen
Ograniczenia
Maksymalna waga: 25 kg.
Zatwierdzony przez
Agathe BERNARD-ZELZT, specjalistka ds. psychomotoryki i dyplomowana osteopatka.
Trampolina Domyos pozwala rozwijać dynamiczną równowagę i dynamiczną koordynację. Dziecko musi wprawić ciało w ruch i kontrolować lądowanie (równowagę) oraz napęd (równowagę dynamiczną). Działania te pozwalają doskonalić schemat ciała poprzez propriocepcję, której wymagają. Trampolina Domyos wspiera w ten sposób rozwój psychomotoryczny dziecka.
Porady dotyczące konserwacji
Wyprać przed pierwszym użyciem. Nie prać chemicznie.
Instrukcja
Aby dowiedzieć się więcej na temat tego produktu, sprawdź instrukcja