Rower kolarzy profesjonalnej drużyny World Tour Decathlon AG2R
Rower Van Rysel RCR Pro DURA ACE DI2 wykorzystywany jest przez kolarzy drużyny World Tour Decathlon Ag2r, aby wyróżniać się w najważniejszych wyścigach kolarskich świata i wygrywać je.
Jedynie napęd został dostosowany do użytku amatorskiego, z tarczami w rozmiarze 52/36.
Gama RCR
Gama RCR zachwyci wszystkich kolarzy szukających bezkompromisowego roweru. Priorytetem dla twórców tego roweru była wydajność. Każdy odcinek rur ramy został obliczony tak, aby był jak najbardziej wydajny przy głównych kątach wiatru (-15°/+15°).
Ten rower mieści się w kategorii rowerów Aero Light: optymalna równowaga lekkości, sztywności i aerodynamiki sprawia, że jest to zupełnie wyjątkowy rower.
Jeśli szukasz roweru zdolnego wygrywać na każdym polu, oto rower RCR!
Jaka jest różnica między rowerami RCR oraz RCR PRO
Na karbonową ramę składają się jej geometria, kształty rur oraz layup. Layup to sposób łączenia włókien węglowych. Nie wszystkie włókna mają jednakowe właściwości.
W ramie roweru RCR używamy wyłącznie włókien wysokomodułowych. Dla roweru RCR PRO wybraliśmy wyjątkowe włókna, które pozwalają zwiększyć sztywność ramy w najbardziej narażonych na obciążenia strefach, jednocześnie zyskując nieco na wadze.
Model RCR PRO jest gotowy do ścigania się na najwyższym poziomie.
Szczegółowo o ramie
Rama roweru RCR PRO waży 790 g, polakierowana, w rozmiarze M.
Widelec modelu RCR waży 380 g, polakierowany, w rozmiarze M.
Rama dopuszcza maksymalną szerokość opon 32 mm.
Mogą wystąpić niewielkie odchylenia wagi w zależności od koloru ramy (+/- 50 g).
UWAGA: karbonowych ram nie należy ściskać kleszczami (stojak serwisowy, uchwyt rowerowy) za górną, dolną i siodłową rurę. Włókno węglowe to bardzo sztywny materiał, ale nie znosi ściskania.
Układ kierowniczy
Specjalnie opracowaliśmy układ kierowniczy dla RCR Pro wraz z naszym partnerem Deda, aby poprawić aerodynamikę zmniejszając powierzchnię przednią, zapewniając jednocześnie optymalną ergonomię w 3 punktach podparcia (klamki, górna część kierownicy i wgłębienie kierownicy). Przewody są w 100% zintegrowane, co daje efekt prostoty.
COMBO DEDA X VR ma inny rozmiar w zależności od rozmiaru ramy:
(długość mostka x szerokość kierownicy)
XXS, XS: 90x380,
S: 100x380,
M: 100x400,
L: 110x400,
XL: 120x400.
Grupa Shimano DURA ACE DI2 + czujnik mocy
Rower RCR Pro Team wyposażony jest w kompletną grupę SHIMANO DURA ACE R9200 DI2 12S, na chwilę obecną najszybszy i najbardziej zaawansowany napęd.
Czujnik mocy DURA-ACE FC-R9200-P zapewnia wszystko, czego może chcieć rowerzysta pasjonujący się danymi na temat jego wysiłku. Ładowana bateria litowo-jonowa jest łatwa w użyciu a łączność Bluetooth®LE i ANT+ gwarantuje łatwość konfiguracji.
https://bike.shimano.com/pl-PL/home.html
Napęd Shimano DURA ACE DI2 12S
Shifter: Shimano DURA ACE R9270.
Przednia przerzutka: Shimano DURA ACE KFDR9250.
Tylna przerzutka: Shimano DURA ACE KRDR9250D (34T maks.).
Kaseta: Shimano DURA ACE KCSR9200 11-34.
Mechanizm korbowy: SHIMANO DURA ACE KFCR9200 52/36 POWER
Długość korb w poszczególnych rozmiarach roweru:
XXS, XS: 165 mm;
S: 170 mm;
M: 172,5 mm;
L: 175 mm.
Łańcuch Shimano DURA ACE KCNM9100 12S.
Konserwacja napędu
Zwracamy uwagę na konieczność regularnej konserwacji napędu, szczególnie jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokra i/lub brudna droga).
Regularna konserwacja zapewnia dłuższą żywotność napędu.
Niezbędne jest regularne sprawdzanie łańcucha przy użyciu tego narzędzia:
https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8901475
Wytrzymałość napędu
Podczas zakupu roweru ważne jest, aby wziąć pod uwagę koszt serwisowania go, wybierając napęd wysokiej jakości.
Poniższe wartości są wartościami średnimi, są podane orientacyjnie i będą się znacznie różnić w zależności od konserwacji.
Średnia żywotność dobrze konserwowanego łańcucha wynosi 5000 km.
Średnia żywotność kasety wynosi 10000-12000 km.
Zaniedbanie łańcucha może prowokować jego przeskakiwanie, co może uszkodzić ramę.
Hamulce tarczowe
Hamulce tarczowe Shimano DURA ACE z tarczami 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu.
Hamulce tarczowe DURA ACE są hydrauliczne, gwarantują więc bardziej progresywne i mocniejsze hamowanie.
Na początku niezbędne jest ich dotarcie. Wystarczy wykonać serię 20 stopniowych hamowań przy małej prędkości (20 km/h), i drugą serię przy 30 km/h. Należy dotrzeć oba hamulce.
Dotarcie pozwala uzyskać lepszą przyczepność pomiędzy okładziną klocka a tarczą.
Konserwacja hamulców hydraulicznych
Hamulce hydrauliczne działają w obwodzie zamkniętym między klamką hamulca a jego szczękami.
Szczelność zapewniona jest przez odpowiedni przewód.
Z biegiem czasu pojawi się stopniowa utrata ciśnienia w przewodach, co spowoduje utratę skuteczności hamowania. Gdy działanie klamki staje się zbyt miękkie, lub gdy dotyka ona do kierownicy podczas hamowania, należy odpowietrzyć układ hamulcowy. Operacja ta wymaga posiadania odpowiednich narzędzi oraz umiejętności.
Ostrzeżenia i regulacje
UWAGA: Nigdy nie zaciskaj hamulca gdy koło jest zdemontowane, ponieważ grozi to wysunięciem się klocków oraz zapowietrzeniem układu.
Jeśli tarcza ociera o klocki podczas jazdy, postępuj w następujący sposób, aby ustawić odpowiednio szczęki:
- Mocno zahamuj, jednocześnie dokręcając szczęki.
Jeśli problem się utrzymuje, zapraszamy do serwisu.
Koła SWISS SIDE HADRON² 500 ULTIMATE
Korzystając z długiego doświadczenia w F1, Swiss Side łączy pierwszorzędną szwajcarską inżynierię z najlepszymi materiałami, aby zaoferować najbardziej wydajne koła na rynku. Gwarantują najniższy możliwy opór aerodynamiczny oraz niezrównaną stabilność na wietrze.
SWISS SIDE HADRON² ULTIMATE 500 Hyperglide.
Łożyska SINC Ceramic.
Piasty DT Arc 180.
Wysokość profilu: 50 mm.
Szerokość wewnętrzna: 20 mm.
Waga pary kół 1470 g.
https://www.swissside.com/
Opony Continental GP 5000 S
Szosowe opony Continental Grand Prix 5000 S TR są lżejsze, szybsze i posiadają solidniejsze boki niż ich poprzednik, model GP 5000. Pojedziesz szybciej, wygodniej i z lepszą ochroną przed przebiciami.
700x28: ciśnienie między 4 i 6,50 Bara.
280 g.
Tubeless czy dętka
Zalecamy przejście na opony tubeless, montując wentyle tubeless, dołączone do roweru.
Montaż tubeless zapewnia większy komfort, lepszą wydajność i umożliwia samoczynną naprawę niewielkich przebić.
Oczywiście, posiadanie dętki w zestawie naprawczym jest zawsze niezbędne, na wypadek większego przebicia opony.
Pozycja podczas jazdy
Sztyca karbonowa RCR (offset -15 mm).
Rozmiar, w zależności od rozmiaru roweru: XXS: 271,
XS: 316,
S: 331,
M: 356,
L/XL: 406.
Siodło FIZIK VENTO ARGO 00 140 mm.
To wyścigowe siodło zaprojektowane we współpracy z zawodowymi kolarzami posiada krótki dziób, który sprzyja stabilności i zmniejsza ucisk na strefę tkanek miękkich.
Waga: 134 g.
Pedały
Sprzedawany bez pedałów.
Wybór rozmiaru
Musisz odnieść się do tabeli geometrii roweru.
Jeśli jesteś na granicy dwóch rozmiarów, mniejszy będzie lepszym wyborem dla kolarzy szukających bardziej reaktywnego, dynamicznego roweru. I przeciwnie, jeśli chcesz mieć lepszą pozycję na dłuższe dystanse, większy rozmiar może okazać się lepszym wyborem.
Gwarancja
Nasze karbonowe ramy i widelce objęte są 5-letnią gwarancją.
Skład
Rama rowerowa: 100.0% Węgiel
Testy
Rower RCR Pro jest używany przez kolarzy profesjonalnej drużyny World Tour Decathlon AG2R.
Zatwierdzony przez
Sam Benett, Ben O Connor, Victor Lafay, Felix Gall, Aurélien Paret Peintre, Dries de Bondt, Oliver Naesen oraz wszyscy kolarze profesjonalnej drużyny Decathlon AG2R La Mondiale.
Porady dotyczące konserwacji
Nie prać.
Nie należy czyścić na sucho.
Nie prasować.
Nie suszyć w suszarce bębnowej.
Wybielanie wykluczone.