Zaprojektowany z myślą o kolarzach, dla których równowaga: aerodynamika / lekkość / sztywność to obsesja. RCR (od RACER) - mówi wszystko o jego charakterze.

Nasz najbardziej zaawansowany rower, opracowany i przetestowany przez specjalistów od aerodynamiki: idealna równowaga między czystą wydajnością i przyjemnością z jazdy. RCR lub RCR PRO - Ty wybierasz!

Kup razem z

Podobne produkty

Wydajność energetyczna

Rama i widelec ze 100% karbonu o wysokim module sprężystości.

Aerodynamika

Rama i widelec sprawdzone w tunelu aerodynamicznym.

Lekkość

7,5 kg w rozm. M.

Siła hamowania

Hydrauliczne hamulce tarczowe, mocne i progresywne.

Gama RCR

Gama RCR zachwyci wszystkich kolarzy szukających bezkompromisowego roweru. Priorytetem dla twórców tego roweru była wydajność. Każdy odcinek rur ramy został obliczony tak, aby był jak najbardziej wydajny przy głównych kątach wiatru (-15°/+15°).
Ten rower mieści się w kategorii rowerów Aero Light. Optymalna równowaga lekkości, sztywności i aerodynamiki sprawia, że jest to zupełnie wyjątkowy rower.
Jeśli szukasz roweru zdolnego wygrywać na każdym polu, oto rower RCR!

Jaka jest różnica między rowerami RCR oraz RCR PRO

Na karbonową ramę składają się jej geometria, kształty rur oraz layup. Layup to sposób łączenia włókien węglowych. Nie wszystkie włókna mają jednakowe właściwości.

W ramie roweru RCR używamy wyłącznie włókien wysokomodułowych. Dla roweru RCR PRO wybraliśmy wyjątkowe włókna, które pozwalają zwiększyć sztywność ramy w najbardziej narażonych na obciążenia strefach, jednocześnie zyskując nieco na wadze.

Model RCR PRO jest gotowy do jazdy na najwyższym poziomie.

Szczegółowo o ramie

Rama roweru RCR waży 830 g, polakierowana, w rozmiarze M.
Rama roweru RCR PRO waży 790 g, polakierowana, w rozmiarze M.
Widelec modelu RCR waży 380 g, polakierowany, w rozmiarze M.

Rama dopuszcza maksymalną szerokość opon 33 mm.

Mogą wystąpić niewielkie odchylenia wagi zależnie od koloru (+/- 50 g).

UWAGA: karbonowych ram nie należy ściskać kleszczami (stojak serwisowy, uchwyt rowerowy) za top tube, seat tube i down tube. Włókno węglowe to bardzo sztywny materiał, ale nie znosi ściskania.

Różne wykończenia do wyboru

W zależności od konfiguracji grup osprzętu i kół oferujemy różne wykończenia, które pozwolą Ci wybrać odpowiedni model.

Ramy RCR i Pro oferowane są z wykończeniem z surowego karbonu pokrytego matowym lakierem. Oznacza to, że włókna karbonu będą widoczne, ponieważ nie są pokrywane farbą. Każda rama jest unikalna, ponieważ drapowanie 450 elementów odbywa się ręcznie w formie, a poza aspektami technicznymi pozwala to zaoszczędzić na wadze do 100 g.

Układ kierowniczy

Rower RCR dysponuje płynnie działającym układem kierowniczym, jednocześnie łatwym do serwisowania.

Mostek DEDA x VAN RYSEL Superbox EVO, jest lżejszy, przy zachowaniu dużej sztywności.
XS: 80 mm;
S: 90 mm;
M: 100 mm;
L: 110 mm;
XL: 120 mm.

Kierownica DEDA SUPERZERO RS (karbonowa).
Szerokość podawana przez Deda jest mierzona między zewnętrznymi krawędziami (np: kierownica w rozm. 400 mm mierzonym w osi = rozm. 420 mm w opisie Deda).
Szerokość w osiach:
XS, S: 400 mm;
M/L: 420 mm;
XL: 440 mm.

Grupa SRAM FORCE i czujnik mocy QUARQ

Rower RCR wyposażony jest w kompletną grupę SRAM FORCE ETAP AXS, oraz czujnik mocy QUARQ. Czujnik mocy jest niezbędny dla kolarzy, którzy chcą robić postępy planując swoje treningi.

Całkowita waga napędu: 2920 g z czujnikiem mocy.

Elektryczna grupa posiada dwa niezależne akumulatory (po jednym na każdą z przerzutek). Dzięki aplikacji SRAM Connect, otrzymujesz dostęp do regulacji ustawień roweru i pozyskiwania danych z jazdy.

Napęd SRAM FORCE

Shifter: FORCE ETAP AXS D2.
Przednia przerzutka: FORCE ETAP AXS D2.
Tylna przerzutka: FORCE ETAP AXS D2 MAX 36T.

Kaseta: FORCE XG 1270 D1 10-33.
Mechanizm korbowy: FORCE D2 DUB PM 48/35T.

Długości korb w zależności od rozmiaru:
XS: 165 mm;
S: 170 mm;
M: 172,5 mm;
L/XL: 175 mm.

Łańcuch SRAM FORCE.

Elementy SRAM można łatwo wymieniać i są kompatybilne z gamami FORCE i RIVAL.

Konserwacja napędu

Zwracamy uwagę na konieczność regularnej konserwacji napędu, szczególnie jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokra i/lub brudna droga).
Regularna konserwacja zapewnia dłuższą żywotność napędu.

Niezbędne jest regularne sprawdzanie łańcucha przy użyciu tego narzędzia:
https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8351086

Trwałość napędu

Podczas zakupu roweru ważne jest, aby wziąć pod uwagę koszt serwisowania go, wybierając napęd wysokiej jakości.
Poniższe wartości są wartościami średnimi, są podane orientacyjnie i będą się znacznie różnić w zależności od konserwacji.

Średnia żywotność dobrze konserwowanego łańcucha wynosi 5000 km.
Średnia żywotność kasety wynosi 10000-12000 km.

Zaniedbanie łańcucha może prowokować jego przeskakiwanie, co może uszkodzić ramę.

Hamulce tarczowe

Hamulce tarczowe SRAM FORCE z tarczami 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu.
Hamulce tarczowe SRAM FORCE są hydrauliczne, hamowanie jest więc bardziej progresywne i mocniejsze, niż z hamulcami hydromechanicznymi.

Na początku niezbędne jest ich dotarcie. Wystarczy wykonać serię 20 stopniowych hamowań przy małej prędkości (20 km/h), i drugą serię przy 30 km/h. Należy dotrzeć oba hamulce.
Dotarcie pozwala uzyskać lepszą przyczepność pomiędzy okładziną klocka a tarczą.

Konserwacja hamulców hydraulicznych

Hamulce hydrauliczne działają w obwodzie zamkniętym między klamką hamulca a jego szczękami.
Szczelność zapewniona jest przez odpowiedni przewód.
Z biegiem czasu pojawi się stopniowa utrata ciśnienia w przewodach, co spowoduje utratę skuteczności hamowania. Gdy działanie klamki staje się zbyt miękkie, lub gdy dotyka ona do kierownicy podczas hamowania, należy odpowietrzyć układ hamulcowy. Operacja ta wymaga posiadania odpowiednich narzędzi oraz umiejętności.

Ostrzeżenia i regulacje

UWAGANigdy nie zaciskaj hamulca gdy koło jest zdemontowane, ponieważ grozi to wysunięciem się klocków oraz zapowietrzeniem układu.

Jeśli tarcza ociera o klocki podczas jazdy, postępuj w następujący sposób, aby ustawić koło i szczęki w odpowiedniej relacji:

- Poluzuj dokręcenie szczęk,
- Mocno zahamuj, jednocześnie dokręcając szczęki,
- Jeśli problem się utrzymuje, zapraszamy do serwisu.

Koła ZIPP 404 FIRECREST

Koła 404 marki ZIPP ewoluują, stając się bardziej wydajne. Koła w 100% z włókna węglowego, z gładkimi brzegami, Tubeless Ready.
Mają one profil o wysokości 58 mm, jak poprzednia wersja, ale wyposażono je w nowe piasty ZR1, które oferują większą płynność działania i mniej tarć w okolicach wolnobiegu.

Wewnętrzna szerokość 23 mm, na której można zamontować opony o przekroju 28 mm.
Ciśnienie pomiędzy 3 i maksymalnie 5 barów.

Waga pary kół 1470 g.

Opony Continental GP 5000 S TR

Do szybkiej i wygodnej jazdy, odporne na przebicia opony tubeless ready Continental GP5000 S.

700x28C: ciśnienie między 4,00 i 6,50 Bara.

280 g.

Tubeless czy dętka

Zalecamy przejście na opony tubeless, montując wentyle tubeless, dołączone do roweru.

Montaż tubeless zapewnia większy komfort, lepszą wydajność i umożliwia samoczynną naprawę niewielkich przebić.

Oczywiście, posiadanie dętki w zestawie naprawczym jest zawsze niezbędne, na wypadek większego przebicia opony.

POZYCJA PODCZAS JAZDY

Sztyca siodła RCR karbonowa - 15 mm.

Siodło FIZIK ARGO VENTO R5 lub siodło FIZIK ANTARES R5, zależnie od wersji.
To wyścigowe siodło zaprojektowane we współpracy z zawodowymi kolarzami posiada krótki dziób, który sprzyja stabilności i zmniejsza ucisk na strefę tkanek miękkich.
Waga: 225 g (140 mm).

Pedały

Sprzedawany bez pedałów.

Jak wybrać rozmiar kasku

Musisz odnieść się do tabeli geometrii roweru.
Jeśli jesteś na granicy dwóch rozmiarów, mniejszy będzie lepszym wyborem dla kolarzy szukających bardziej reaktywnego, dynamicznego roweru. I przeciwnie, jeśli chcesz mieć lepszą pozycję na dłuższe dystanse, większy rozmiar może okazać się lepszym wyborem.

Ważne / Bezpieczeństwo

Koła ZIPP nazywane są 'hookless", co oznacza, że brzegi obręczy nie są wygięte, aby podtrzymać oponę na obręczy.
To jedynie ciśnienie przytrzymuje oponę dociśniętą do obręczy.

Należy przestrzegać maksymalnego ciśnienia zalecanego przez ZIPP, i w żadnym razie nie należy przekraczać 5 barów, pod groźbą zsunięcia się opony z obręczy.

Gwarancja

Nasze karbonowe ramy i widelce objęte są 5-letnią gwarancją.

Skład

Rama rowerowa: 100.0% Węgiel

Zatwierdzony przez

Rower RCR Pro został zaprojektowany wspólnie z drużyną kolarską World Tour DECATHLON AG2R TEAMi jest przez nią używany.

Porady dotyczące konserwacji

Nie prać.

Nie należy czyścić na sucho.

Nie prasować.

Nie suszyć w suszarce bębnowej.

Wybielanie wykluczone.