XCR UCI / XCR TRIATHLON - różnice
Rower XCR Tri oferuje pozycję kierowania spełniającą oczekiwania triathlonistów, z możliwością maksymalizacji długości i szerokości (regulacji dzięki płytce montażowej), a także specyficznym dla triathlonu przedłużkom i podpórkom pod przedramiona.
W ramę Tri wbudowano również pojemniki na narzędzia i żywność.
Rower XCR UCI został zaprojektowany w zgodności z normami UCI które narzucają między innymi regulację pozycji kierowania (głębokość i szerokość).
Rama XCR, bestia prędkości!
Rama roweru XCR jest ramą z wysokomodułowego karbonu, odpowiadającą wymogom kolarstwa na najwyższym poziomie.
Najlepsze włókna węglowe zostały wybrane i połączone tak, aby uzyskać dynamikę i lekkość.
Rower powstał we współpracy ze Swiss Side, która dzięki swojej wiedzy w zakresie aerodynamiki umożliwiła znalezienie każdej możliwej optymalizacji.
Denis Chevrot, dwukrotny mistrz Europy Ironmana jeździ na rowerze XCR i miał swój wkład w jego powstanie.
Regulowany kokpit
Właściwa pozycja jest fundamentalnym czynnikiem dla wydajności, szczególnie w długodystansowych triathlonach.
Zaprojektowaliśmy kokpit umożliwiający wiele regulacji: wysokość, szerokość, głębokość i kąt dzięki różnym elementom takim jak platforma podtrzymująca przystawki oraz różnym podkładkom regulacyjnym (na wysokość od 20 do 95 mm i kąta od 0° do 30°).
Zaprojektowaliśmy przedłużki, aby zaoferować maksimum regulacji, zapewniając jednocześnie doskonałą ergonomię.
Grupa Shimano ULTEGRA Di2
Wybraliśmy grupę CLM Triathlon Shimano Ultegra Di2, ze względu na jej skuteczność i niezawodność:
Lewa klamka Shimano Dura Ace ST-R9180;
Prawa klamka Shimano Dura Ace ST-R9180;
Para manetek SW-R9160;
Zaciski hamulców Dura Ace BR-R9270 hydrauliczne;
Przednia przerzutka Ultegra FD-R8150;
Tylna przerzutka Ultegra RD-R8150 12-rz.;
Kaseta 12-rz R8101 11-30;
Mechanizm korbowy R8100 52x36;
Rozmiary korb:
XS/S 165 mm,
M 170 mm,
L/XL 172,5 mm.
Czujnik mocy Inpeak
Wybraliśmy czujnik INPEAK ze względu na niezawodność i doskonałą precyzję.
Mowa o czujniku Inpeak powercrank-E single (lewa korba).
https://www.inpeak.pl/pl/sklep/pomiar-mocy-powercrank-e-single/
Koła SWISS SIDE / opony MICHELIN
Koła Swiss Side należą do najszybszych na rynku i logiczne jest, że wybraliśmy modele Hadron² Ultimate, które stanowią punkt odniesienia w kwestii aerodynamiki.
Koło przednie: HADRON² Ultimate 625.
Koło tylne: HADRON² Ultimate 800.
Piasta DT 180.
Opony Michelin Power Cup tubeless ready 700x25.
Zalecane ciśnienie: 5 - 8 barów.
Maksymalna szerokość opon: 30 mm.
Ostrzeżenia i regulacje
UWAGA: Nigdy nie zaciskaj hamulca gdy koło jest zdemontowane, ponieważ grozi to wysunięciem się klocków oraz zapowietrzeniem układu.
Jeśli tarcza ociera o klocki podczas jazdy, postępuj w następujący sposób, aby ustawić koło i szczęki w odpowiedniej pozycji:
- Poluzuj dokręcenie osi koła,
- Mocno naciśnij klamkę hamulca, jednocześnie dokręcając oś koła,
- Jeśli tarcza nadal ociera, trzeba powtórzyć tę operację luzując dokręcenie szczęk,
- Jeśli problem się utrzymuje, zapraszamy do serwisu.
Dotarcie okładzin
Jedź po gładkiej i suchej drodze, pozbawionej przeszkód.
Ważne, aby używać naprzemiennie hamulca przedniego i tylnego, oraz przestrzegać następujących etapów:
Etap 1: Jedź z prędkością 15 km/h i stopniowo hamuj do 5 km/h, 10 razy z rzędu.
Etap 2: Jedź z prędkością 20 km/h i stopniowo hamuj do 5 km/h, 10 razy z rzędu.
Etap 3: Jedź z prędkością 25 km/h i stopniowo hamuj do 5 km/h, 10 razy z rzędu.
Pomiędzy poszczególnymi etapami puść hamulce i przejedź kilkadziesiąt metrów.
Porady dot. konserwacji
Zwracamy uwagę na konieczność regularnej konserwacji napędu, szczególnie jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokra i/lub brudna droga).
Regularna konserwacja zapewnia dłuższą żywotność napędu.
Niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu rozciągnięcia łańcucha przy użyciu tego narzędzia:
https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8901475
Wybór rozmiaru
Musisz odnieść się do tabeli geometrii roweru.
W idealnym przypadku zalecamy przeprowadzenie badania postawy (bike fittingu), aby w pełni wykorzystać możliwości roweru.
Jeśli jesteś na granicy dwóch rozmiarów, mniejszy będzie lepszym wyborem dla kolarzy szukających bardziej reaktywnego, dynamicznego roweru. I przeciwnie, jeśli chcesz mieć lepszą pozycję na dłuższe dystanse, większy rozmiar może okazać się lepszym wyborem.
Pedały
Sprzedawany bez pedałów.
Pomoc / serwis
Instrukcję oraz wszelkie informacje dostępne na temat roweru XCR znajdziesz klikając w poniższy link:
https://www.decathlon.pl/serwis.html
Gwarancja
Nasze karbonowe ramy i widelce objęte są 5-letnią gwarancją.
Skład
Rama rowerowa: 100.0% Węgiel
Zatwierdzony przez
Zaprojektowany we współpracy, testowany i zaaprobowany przez profesjonalne drużyny kolarskie Decathlon Ag2r Team i Van Rysel Roubaix podczas największych światowych wyścigów kolarskich, oraz przez Denisa Chevrot, dwukrotnego mistrza Europy Ironmana.
Instrukcja
Aby dowiedzieć się więcej na temat tego produktu, sprawdź
instrukcja