SZERMIERKA ZASADY

flex

Walkę rozgrywa się do 5 lub 15 trafień (w zależności od tego, czy jest to eliminacja grupowa czy walka pucharowa). Dwóch szermierzy stoi naprzeciwko siebie w wyznaczonych miejscach na planszy (nazwa pola pojedynku).

Komendą “Allez!”, czyli „Naprzód”, sędzia rozpoczyna pojedynek (oficjalnym językiem komend szermierczych jest język francuski). Zawodnicy starają się trafić swojego przeciwnika w strefy dozwolone zależnie od stosowanej broni. Gdy co najmniej jeden z zawodników trafił drugiego, starcie zostaje przerwane.

Punkty zdobywane są w zależności od broni:

● zawodnik został trafiony: punkt dla jego przeciwnika

● obaj zawodnicy zostali trafieni

○ szpadą: obaj zdobywają po punkcie

○ szablą lub floretem:

■ punkt otrzymuje zawodnik, który respektuje konwencję

■ jeśli nie można ustalić zwycięzcy, punkty nie są przyznawane

Obaj zawodnicy powracają do linii startu, aby rozpocząć walkę o nowy punkt.