15
artykuł artykułów dla

Magnezja i woreczki

Sortuj

  • Twój wybór: (0) Wyczyść wszystkie filtry
  • Rodzaj produktu

  • Cena

  • Opinia użytkowników

Dodano Twój produkt
Zobacz opis produktu (0/5)
Otwórz
Brak produktów do porównania
Twoja porównywarka jest pełna. Usuń jeden z produktów.
Usuń
 

Magnezja dla lepszego chwytu

Nie jest to talk ani kreda, jednak niektórzy mogą ją pomylić z którąś z tych substancji. Wszystkie trzy są podobne pod względem wyglądu oraz konsystencji, ale różnią się właściwościami. We wspinaczce używa się magnezji, która zwiększa przyczepność dłoni, a także zapobiega ich poceniu. Podczas wspinania się dobry chwyt to podstawa. Od niego zależy skuteczność i bezpieczeństwo. Magnezja jest więc niezbędna podczas wspinania się zarówno po skałach, jak i ściance. Powinna znaleźć się w ekwipunku amatora oraz zawodowca. Co ciekawe, magnezja wykorzystywana jest też w innych dyscyplinach sportowych, m.in. podnoszeniu ciężarów, tańcu pole dance czy skoku o tyczce.

Magnezja nie tylko w proszku

Słusznie kojarzymy ją z białym proszkiem, ponieważ najczęściej występuje właśnie w takiej postaci. Magnezja w proszku jest najpopularniejsza, dostępna w opakowaniach o różnej pojemności. Polecamy ją przede wszystkim osobom, które cenią sobie szybkość przygotowania się do pokonania kolejnego odcinka trasy. Nakładamy ją na dłonie jedną ręką, nie odrywając drugiej od skały lub stopnia. Trzeba jednak zweryfikować, czy na tej konkretnej ściance można jej używać, bo na niektórych jest to zabronione.

Alternatywę stanowi magnezja w kulce. To sprasowana magnezja, która podczas sięgania po nią do woreczka nie rozpyla się, co jest jej dużą zaletą. Możesz nakładać na dłonie taką ilość, jakiej potrzebujesz. Inny wariant magnezji to substancja w formie płynnej, w składzie której znajdziemy też alkohol i kalafonię. Dobrze przyczepia się do skóry, ale do jej nałożenia należy użyć dwóch rąk.

Bez niej się nie wspinaj!

To kwestia już nie tylko skuteczności, lecz także bezpieczeństwa. Spocone dłonie będą zsuwały się ze skał czy stopni, a nawet jeżeli pozostaną suche, to chwytność będzie niewystarczająca. Magnezja sprawia, że lepiej trzymają się ścianki, zatem możemy skorzystać z mniejszych chwytów. Jest jeszcze jedna zaleta jej stosowania. Podczas nakładania możesz przemyśleć kolejny ruch, uspokoić organizm i złapać oddech.