Porady dot. pompowania
W przeciwieństwie do opon samochodowych, opony rowerowe pompuje się regularnie.
Zalecamy utrzymywanie ciśnienia w oponie między 5 a 7 barów.
Niedopompowana opona mocno ogranicza wydajność roweru, a tym samym wymaga włożenia większego wysiłku, a także zwiększa ryzyko przebicia.
Przy 5 barach rower będzie wygodniejszy, ale mniej wydajny, a przy 7 barach będzie na odwrót.
Co zrobić w razie przebicia opony?
W przypadku przebicia częste jest, że odłamek, który spowodował przebicie (odprysk szkła, kolec, ...) wbije się w gumę i w niej pozostanie.
W takim przypadku, nawet po wymianie dętki, znów zostanie ona przebita.
Zalecamy uważne obejrzenie opony z zewnątrz i wewnątrz przed wymianą dętki i ponownym zamontowaniu opony na obręcz.
Podczas montażu zwróć uwagę na kierunek toczenia koła (strzałka do przodu).
Ograniczenia użytkowania
Nieodpowiednie na śnieg i oblodzenie.
Testy
Nasze opony są testowane w niezależnym, specjalistycznym laboratorium.
Testujemy odporność na ścieranie i przebicia, porównując do opon uznanych na rynku.
Jak zmierzyć zużycie opony?
Aby ocenić stan zużycia opon szosowych i dzięki temu wiedzieć kiedy należy je wymienić, trzeba zainteresować się stanem bieżnika. Oznaką zużycia opony może być:
- strzępiący się bieżnik,
- mikro-pęknięcia,
- bieżnik, który ma tendencję do spłaszczania się,
- widoczna osnowa.
W każdym z tych przypadków opona jest zużyta i należy ją wymienić.
Jak należy zdejmować oponę?
Aby zdemontować oponę, należy wypuścić powietrze z dętki, aż do momentu, kiedy przestaje z niej samo ulatywać. Następnie można zdjąć oponę z obręczy za pomocą łyżki do opon.
Jak należy zakładać oponę?
Aby ponownie zamontować oponę, połóż jedną stronę opony na dnie obręczy.
Następnie należy napompować dętkę do 30%, przed umieszczeniem jej w obręczy (wcześniejsze lekkie napompowanie ogranicza ryzyko przyszczypnięcia dętki). Następnie umieścić na obręczy drugą krawędź opony, zaczynając od przeciwnej strony niż wentyl.
Przed kompletnym napompowaniem opony sprawdzić, czy dętka nie jest zablokowana pomiędzy oponą a obręczą.
Porada profesjonalisty
Podczas pompowania opony, pomyśl o dostosowaniu ciśnienia do terenu jazdy, a przede wszystkim do pogody.
Jeśli jeździsz w deszczowe dni, pomyśl o zmniejszeniu ciśnienia w oponie, aby zwiększyć jej przyczepność.
I przeciwnie, jeżdżąc w bezdeszczową pogodę możesz nieco zwiększyć ciśnienie.
Skład
Część główna: 20.0% Stal, 30.0% Guma butadienowo-styrenowa (SBR), 20.0% Poliamid, 30.0% Guma lateksowa
Ograniczenia
Nieodpowiednie na śnieg i oblodzenie.
Testy
Nasze opony testowane są w wyspecjalizowanym, uznanym laboratorium WHEEL ENERGY.
https://wheelenergy.com/bicycles/
Testujemy odporność na ścieranie i przebicia w porównaniu o opon uznanych na rynku.