Tubeless TNT, ekstremalna ochrona przed przebiciami!
W oponach Vittoria Gravel zastosowano warstwę antyprzebiciową umieszczoną na osnowie, pod bieżnikiem. Jest ona wykonana z wytrzymałego, a jednocześnie lekkiego nylonu. Wersje Tubeless TNT posiadają dwie warstwy nylonu umieszczone na bokach. Chronią one boki opony przed przecięciami i przebiciami powodowanymi przez kamienie i kolce. Taka budowa TNT zapewnia dużą trwałość i wytrzymałość opony i umożliwia jazdę z dętką lub bez.
Grafen
Opony gravelowe Vittoria są wykonane z unikalnego tworzywa grafenowego. Znajdujące się w centralnej części bieżnika, minimalizuje ono opór toczenia i ryzyko przebicia, przedłużając żywotność opony.W strefie barku wykorzystuje się 2 różne materiały grafenowe.Materiał podstawowy zapewnia stabilną podstawę dla obciążeń w zakrętach, chroniąc jednocześnie przed przebiciami. Materiał na powierzchni oferuje najwyższe poczucie bezpieczeństwa w zakrętach, zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni.
Jak zmierzyć zużycie opony?
Aby zmierzyć stopień zużycia opon szosowych i wiedzieć, kiedy należy je zmienić, należy przyjrzeć się stanowi bieżnika. Oznakami zużycia mogą być :
- zaczyna być widać, że bieżnik się strzępi,
- seria mikropęknięć,
- bieżnik ma tendencję do spłaszczania się,
- zaczyna być widać karkas.
We wszystkich tych przypadkach opona jest zużyta i wymaga wymiany.
Jak należy zdejmować oponę?
Aby zdemontować oponę, należy wypuścić powietrze z dętki, aż do momentu, kiedy przestaje z niej samo ulatywać.
Następnie można zdjąć oponę z obręczy za pomocą łyżki do opon.
Jak zamontować oponę Tubeless Ready ?
Oto film, który wyjaśnia krok po kroku jak zamontować oponę Tubeless Ready bez dętki:
https://youtu.be/x80_Is3LjdU
Do montażu Tubeless Ready potrzebne będą:
- Wentyl tubeless
- Taśma na obręcz tubeless
- Płyn uszczelniający;
- Obręcz kompatybilna z tubeless ready
- Pompka podłogowa lub kompresor.
Jak prawidłowo napompować oponę?
Pompuj ostrożnie oponę. Zalecane ciśnienie podane jest na ściance bocznej opony oraz na opisie produktu.
Przed każdą jazdą upewnij się również, że ciśnienie w oponach jest odpowiednie.
Porada profesjonalisty
Podczas pompowania opony, pomyśl o dostosowaniu ciśnienia do terenu jazdy, a przede wszystkim do pogody.
Jeśli jeździsz w deszczowe dni, pomyśl o zmniejszeniu ciśnienia w oponie, aby zwiększyć jej przyczepność.
I przeciwnie, jeżdżąc w bezdeszczową pogodę możesz nieco zwiększyć ciśnienie.
Porady dotyczące przechowywania
Miękka stopka zapewnia giętkość i łatwe składanie opony bez jej uszkodzenia. Przechowywać w miejscu bez znacznych wahań temperatury.
Ograniczenia
Przestrzegaj zaleceń dotyczących pompowania umieszczonych na ściance bocznej.