van rysel

Rower elektryczny szosowy Van Rysel E-EDR AF SRAM APEX AXS 1x12S

Kod produktu: 8788538

0,0 (12)

Nowa niższa cena 11 999,00 zł Było 12 499,00 zł

Najniższa cena w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki 12 499,00 zł

1199,90 zł x 10 rat

Oblicz ratę

Rozmiar:

Darmowy zwrot

Pomoc specjalisty

Elektryczny rower szosowy E-EDR pozwala podjąć wyzwanie najdłuższych i najbardziej stromych podjazdów, nie wpływając negatywnie na jazdę po płaskich odcinkach.

Praktycznie niewidoczny zestaw elektryczny Mahle X35 posiada trzy tryby wspomagania. Akumulator 250 Wh zapewnia zasięg roweru do 100 km. Elektryczny napęd bezprzewodowy SRAM APEX AXS 1x12S.

Kup razem z

Podobne produkty

  • Moc

    Pokonuj wzniesienia, dzięki silnikowi z momentem obrotowym 40 Nm o mocy 250 W.

  • Czas działania na baterii

    Ponad 100 km z akumulatorem 250 Wh i ponad 160 km z dodatkową baterią.

  • Precyzja

    Prosta i precyzyjna zmiana biegów z nową grupą SRAM APEX AXS 12 rz..

  • Lekkość

    Mniej niż 14 kg w rozmiarze M dla tego szosowego roweru elektrycznego.

  • Siła hamowania

    Hydrauliczne hamulce tarczowe - kontrola i moc.

Program E-EDR AF

Rower E-EDR AF jest częścią naszej gamy Endurance. AF oznacza Aluminium Frame. Nasza gama Endurance obejmuje rowery dla kolarzy, których priorytetem jest przyjemność z jazdy.
Z ramą z aluminium i zestawem Mahle (3,5 kg) ten elektryczny rower szosowy jest lekki i wygodny.
Aby zapewnić bezpieczeństwo, cała gama wyposażona jest w hydrauliczne hamulce tarczowe oraz opony szerokości 32 mm.

Czym jest rower wspomagany elektrycznie?

Jest to rower ze wspomaganiem elektrycznym. Jest to jak najbardziej rower o sportowym charakterze, a nie motorower na przejażdżki.
Dzięki zmiennemu wspomaganiu możesz odkrywać nowe tereny i ruszać ku nowym wyzwaniom.
E-bike to rower dla przyjemności: taki, który pozwala wjechać na przełęcz wykonując znaczący wysiłek, ale zostawiając sobie możliwość podjechania pod kolejną!
Norma europejska ogranicza prędkość rowerów wspomaganych elektrycznie do 25 km/h. Potem wspomaganie wyłącza się.

Jakie są możliwości tego roweru?

Zestaw silnika z akumulatorem Mahle zapewnia moc 250 Wh. Jeśli chcesz w znaczący sposób zwiększyć zasięg swojego roweru, możesz dodać akumulator zewnętrzny.
Wybraliśmy grupę testerów i testerek, którzy jeździli przez ponad 6 miesięcy w zróżnicowanym terenie, w różnych warunkach pogodowych, a także z różnymi poziomami wspomagania, aby przełożyć możliwości tego roweru na rzeczywiste dane.
Rower posiada trzy różne poziomy wspomagania.

Jak działa dodatkowy akumulator?

Dodatkowy akumulator to zewnętrzna bateria, którą podłącza się na początku jazdy.
W miarę jak prąd z głównego akumulatora jest zużywany, dodatkowa bateria zasila akumulator.

Dodatkową baterię możesz kupić na stronie decathlon.pl

Przykłady możliwych tras

- Marc: dużo jeżdżący (8000 km/rocznie).

Oryginalny akumulator: 120 km - 1000 m przewyższeń - wspomaganie poziom 1/2 - średnio 24,7 km/h.
Z dodatkową baterią: 163 km - 1500 m przewyższeń - wspomaganie poziom 1/2 - średnio 23,8 km/h - pozostaje 24% baterii. Bateria dodatkowa pusta.

- Diane: regularnie jeżdżąca (3000 km/rocznie).

Oryginalny akumulator: 60 km - 354 m przewyższeń - wspomaganie poziom 2 - średnio 23,8 km/h.
Z dodatkową baterią: 91 km - 1296 m przewyższeń - wspomaganie poziom 2.

Przykłady możliwych tras w górach

- Patrick: regularnie jeżdżący (5000 km/rocznie) / mieszka w Alpach

Oryginalny akumulator: 67 km - 1118 m przewyższeń - średnio 26,2 km/h - wspomaganie 1/2.
Z dodatkową baterią: 112 km - 2934 m przewyższeń - średnio 23,4 km/h - wspomaganie 1/2.

- Sandrine: okazjonalnie jeżdżąca (2000 km/rocznie) / mieszka w Alpach

Oryginalny akumulator: 40 km - 900 m przewyższeń - średnio 20 km/h - wspomaganie 3
Z dodatkową baterią: 65 km -1600 m przewyższeń - średnio 20 km/h - wspomaganie 3.

Akumulator

Gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej 7%, niezależnie od używanego trybu, wspomaganie spadnie do bardzo niskiego poziomu, aby umożliwić bezpieczne dotarcie do celu.

Akumulator zaprojektowany został do działania przez 5 lat / 500 cykli ładowania. Potem jego wydajność może spadać szybciej.

Akumulator nie jest wyjmowany, ładowanie odbywa się podłączając bezpośrednio rower do gniazdka.
Do kompletnego naładowania należy liczyć od 4 h do 5 h.

Licznik BC 900

Licznik BC 900 sprzedawany jest wraz z rowerem. Stworzony specjalnie, aby zapewnić optymalną integrację z rowerem, doskonale sprawdzi się do kontrolowania interakcji z rowerem.

Licznik GPS poda informacje o poziomie naładowania akumulatora, pozostałym zasięgu oraz używanym poziomie wspomagania.
BC 900 można podłączyć do aplikacji Decathlon Connect, aby uzyskać szczegółowy raport z jazdy.

Łączność

System MAHLE X35 wyposażony jest w łącze ANT+ i Bluetooth, aby podłączyć telefon lub swój własny licznik, jeśli nie chcesz korzystać z BC900.

Aplikacja Mahle pozwoli ponadto dopracować ustawienia i odzyskać dane z wycieczek.

Rama i widelec

Geometria ramy typu Endurance. Przyjemność z jazdy jest centralnym założeniem tego roweru.
Spawy są szlifowane na najbardziej widocznych łączeniach, ze względu na estetykę.
Widelec jest w 100% karbonowy, dla większej precyzji kierowania. Wyposażony jest również w boczne oczka do mocowania, o nośności do 4 kg na każdej z goleni.
Na bagażnik można załadować do 10 kg, jeśli chcesz go zamontować.
Kompatybilny z oponami do 700x35.

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy roweru E-EDR AF jest całkowicie z aluminium, składa się z mostka i kierownicy VAN RYSEL.
Rozmiar mostka w zależności od rozmiaru roweru:
XS: 80 mm,
S: 90 mm,
M: 100 mm,
L: 110 mm,
XL: 120 mm.

Rozmiar kierownicy:
XS: 400 mm,
S: 400 mm,
M: 420 mm,
L: 420 mm,
XL: 440 mm.

Jakie są zalety napędu jednorzędowego?

Wraz z pojawieniem się kaset 12-rzędowych, napęd jednoblatowy otwiera się na nowe perspektywy.
Oczywiście największą zaletą tego typu napędów pozostaje prostota użytkowania. Nie bez znaczenia jest również zysk wagi, gdyż pozbywamy się jednej przerzutki i jednej koronki.
Prostsza jest także konserwacja, a w dodatku możesz teraz jechać z prędkością 40 km/h lub podjechać na wzniesienie bez zmiany tarczy.
Napęd jednorzędowy jest szczególnie dobrze dostosowany do rowerów ze wspomaganiem elektrycznym.

Elektroniczny napęd SRAM APEX AXS jednorzędowy

Ta wersja jest wyposażona w elektryczną grupę SRAM APEX AXS 1x12-rzędową, z następującymi elementami:

Mechanizm korbowy SRAM APEX X1 42 T;
Długość korb, zależnie od rozmiaru roweru:
XS 165 mm,
S 170 mm,
M 172,5 mm,
L 175 mm,
XL 175 mm.

Kaseta: SRAM XPLR PG z zębatkami 11-44 (11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44).
Tylna przerzutka: SRAM APEX AXS (bezprzewodowy, elektroniczny shifting).
Shifter: SRAM APEX AXS.

Łańcuch: SRAM APEX.
Suport: DUB PressFit Bottom Bracket.

Konserwacja napędu

Zwracamy uwagę na konieczność regularnej konserwacji napędu, szczególnie jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokra i/lub brudna droga).
Regularna konserwacja zapewnia dłuższą żywotność napędu.
Niezbędne jest regularne sprawdzanie łańcucha przy użyciu tego narzędzia:
https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8351086

Trwałość napędu

Podczas zakupu roweru ważne jest, aby wziąć pod uwagę koszt serwisowania go, wybierając napęd wysokiej jakości.
Poniższe wartości są wartościami średnimi, są podane orientacyjnie i będą się znacznie różnić w zależności od konserwacji.

Średnia żywotność dobrze konserwowanego łańcucha wynosi 5000 km.
Średnia żywotność kasety wynosi 10000-12000 km.

Zaniedbanie łańcucha może prowokować jego przeskakiwanie, co może uszkodzić ramę.

Hamulce tarczowe

Hamulce tarczowe SRAM APEX z tarczami 160 mm z przodu i z tyłu.
Hamulce tarczowe SRAM APEX są hydrauliczne, hamowanie jest więc bardziej progresywne i mocniejsze, niż z hamulcami hydromechanicznymi.

Niezbędny jest pewien okres dotarcia. Wystarczy wykonać serię 20 stopniowych hamowań przy małej prędkości (20 km/h), i drugą serię przy 30 km/h. Należy dotrzeć oba hamulce.
Dotarcie pozwala uzyskać lepszą przyczepność pomiędzy okładziną klocka a tarczą.

Konserwacja hamulców hydraulicznych

Hamulce hydrauliczne działają w obwodzie zamkniętym między klamką hamulca a jego szczękami.
Szczelność zapewniona jest przez odpowiedni przewód.
Z biegiem czasu ciśnienie w przewodach będzie spadać, co spowoduje stopniową utratę skuteczności hamowania. Gdy działanie klamki staje się zbyt miękkie, lub gdy dotyka ona do kierownicy podczas hamowania, należy odpowietrzyć układ hamulcowy. Operacja ta wymaga posiadania odpowiednich narzędzi oraz umiejętności.

Ostrzeżenia i regulacje

UWAGA: Nigdy nie zaciskaj hamulca gdy koło jest zdemontowane, ponieważ grozi to sklejeniem klocków.

Jeśli tarcza ociera się, postępuj w następujący sposób, aby ustawić koło i szczęki w odpowiedniej relacji:

- Poluzuj dokręcenie osi koła;
- Mocno zahamuj, jednocześnie dokręcając oś koła;
- Jeśli tarcza nadal ociera, trzeba powtórzyć tę operację luzując dokręcenie szczęk;
- Jeśli problem się utrzymuje, zapraszamy do serwisu.

Koła i opony

Koła VAN RYSEL zaprojektowane specjalnie do rowerów elektrycznych.
Szerokość wewnętrzna 19C.
Oś przednia 12x100.
Specjalna oś tylna.
Koło tubeless ready.
Zwracamy uwagę: pamiętaj o zabraniu ze sobą klucza nr 17, aby móc zdemontować tylne koło w razie przebicia!

Opona VAN RYSEL 32 mm, doskonały kompromis między wydajnością a trwałością. Oceniamy jej trwałość na 6000 km w normalnych warunkach użytkowania na szosie.

Pozycja podczas jazdy

Sztyca siodła VAN RYSEL z aluminium, przekrój 27,2 mm:

XS: 200 mm;
S: 300 mm;
M/L: 350 mm.

Siodło VAN RYSEL.

Skład

Rama rowerowa 100% Aluminium

Porady dotyczące konserwacji

Nie prać

Nie można stosować żadnych wybielaczy ani odplamiaczy.

Nie suszyć w suszarce bębnowej

Nie prasować

Nie czyścić chemicznie