Ta karbonowa rama stworzona z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy po trasach przełajowych sprawdziła się w międzynarodowych wyścigach. Gotowy do jazdy.

Nowy RCX zachowuje ducha tego, co przyczyniło się do sukcesu 1. wersji, roweru bardzo zabawnego i bardzo konkurencyjnego w wyścigach. Wersja 2 ułatwia noszenie i usuwanie błota w gliniastym terenie.

Kup razem z

Podobne produkty

  • Wydajność energetyczna

    Rama i widelec w 100% karbonowe. Karbonowe koła.

  • Siła hamowania

    Hydrauliczne hamulce tarczowe.

  • Wszechstronność

    Przeznaczony do cyclocrossu, ale możliwe też zamontowanie opon 40 mm.

  • Lekkość

    8,05 kg

  • Precyzja

    Elektryczny, 12-biegowy napęd, nowa grupa Force AXS.

Rower przełajowy Van Rysel RCX II Force AXS 12 S
Rower przełajowy Van Rysel RCX II Force AXS 12 S
Rower przełajowy Van Rysel RCX II Force AXS 12 S
Rower przełajowy Van Rysel RCX II Force AXS 12 S

RCX II

Nasz nowy rower przełajowy przyprawi Cię o dreszcze podczas zimowych wypadów na trasy CX. Zwinny, zabawny i wydajny, idealna równowaga, aby zabłysnąć na trasach wyścigów.
Rama korzysta z wielu ulepszeń w porównaniu do RCX, w szczególności z łatwiejszego usuwania błota na łączeniu rury podsiodłowej / tylnych widełek.
Przedni trójkąt został podniesiony, a kształt głównej rury jest przeprojektowany tak, aby ułatwić przełożenie ramienia podczas noszenia roweru.

Rama i widelec

Rama i widelec w 100% karbonowe.
Rama z homologacją UCI.
Linki przepuszczone wewnątrz dolnej rury.
Waga ramy: 940 g (M).
Waga widelca: 440 g.

Napęd

Nowa grupa SRAM FORCE AXS 12 S. Ten elektryczny napęd jest bardzo precyzyjny i ekstremalnie szybki. Zmiana przełożeń staje się przyjemnością, nawet na stromym podjeździe! System działa z zewnętrznym, odpinanym akumulatorem umieszczonym przy tylnej przerzutce. Aby zoptymalizować korzystanie z grupy SRAM Force zalecamy pobranie aplikacji SRAM CONNECT.

Manetka: SRAM FORCE,
tylna przerzutka: SRAM FORCE AXS.

Łańcuch: SRAM.

Konserwacja napędu

Zwracamy uwagę na konieczność regularnej konserwacji napędu, szczególnie jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokra i/lub brudna droga).
Regularna konserwacja zapewnia dłuższą żywotność napędu.
Niezbędne jest regularne sprawdzanie łańcucha przy użyciu tego narzędzia:
https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8351086

Mechanizm korbowy / kaseta

Tarcza: SRAM FORCE, 40 zębów.
12-rzędowa kaseta: SRAM FORCE 10/33.

Długość korb w poszczególnych rozmiarach roweru:
XS: 165 mm;
S: 170 mm;
M: 172,5 mm;
L/XL: 175 mm.

Koła REYNOLDS AR41

Koła Reynolds tubeless AR41 o profilu wysokości 40 mm. Są to więc koła skrojone i profilowane pod kątem szybkości.
Profil obręczy został specjalnie zaprojektowany, aby do minimum ograniczyć opory wiatru, zapewniając jednocześnie dynamikę kół.
Wewnętrzna szerokość 21 mm jest szczególnie dobrze dostosowana do szerokich opon. Całkowita szerokość 30 mm zapewnia bardzo dobrą sztywność.
Piasty Reynolds TR3, 10-rzędowe, zapewniają doskonałą dynamikę.

Do ramy pasują opony 40 mm.

Opony

Opony VITTORIA TERRENO MIX CX o przekroju 33. Są to wszechstronne opony z nylonową osnową 120 TPI.

TUBELESS READY:
tak.

Gorąco polecamy założenie opon tubeless z płynem uszczelniającym, dla większego komfortu i ograniczenia ryzyka przebić.

Opony montowane są bez płynu uszczelniającego. Przed użyciem postępuj wg poniższej instrukcji, aby zakończyć przygotowanie do użytku, z pomocą dołączonej butelki płynu (60 ml na oponę): https://www.youtube.com/watch?v=vv6t7gapiIE

Hamulce

Hamulce tarczowe SRAM FORCE są hydrauliczne, hamowanie jest więc bardziej progresywne i mocniejsze, niż z hamulcami hydromechanicznymi.
Tarcza przednia i tylna 160 mm.

Na początku niezbędne jest ich dotarcie. Wystarczy wykonać serię 20 stopniowych hamowań przy małej prędkości (20 km/h), i drugą serię przy 30 km/h. Należy dotrzeć oba hamulce.
Dotarcie pozwala uzyskać lepszą przyczepność pomiędzy okładziną klocka a tarczą.

Konserwacja hamulców hydraulicznych

Hamulce hydrauliczne działają w obwodzie zamkniętym między klamką hamulca a jego szczękami.
Szczelność zapewniona jest przez odpowiedni przewód.
Z biegiem czasu ciśnienie w przewodach będzie spadać, co spowoduje stopniową utratę skuteczności hamowania. Gdy działanie klamki staje się zbyt miękkie, lub gdy dotyka ona do kierownicy podczas hamowania, należy odpowietrzyć układ hamulcowy. Operacja ta wymaga posiadania odpowiednich narzędzi oraz umiejętności.

Ostrzeżenia i regulacje

UWAGA: Nigdy nie używaj hamulca gdy koło jest zdemontowane, ponieważ grozi to sklejeniem klocków.

Jeśli tarcza ociera się, postępuj w następujący sposób, aby ustawić koło i szczęki w odpowiedniej relacji:

- Poluzuj dokręcenie osi koła,
- Mocno zahamuj, jednocześnie dokręcając oś koła,
- Jeśli tarcza nadal ociera, trzeba powtórzyć tę operację luzując dokręcenie szczęk,
- Jeśli problem się utrzymuje, zapraszamy do serwisu.

Kierownica / mostek / stery

Rura kierownicy: DEDA ZERO 2
400 mm w rozmiarze XS i S,
420 mm w rozmiarze M, L i XL.

Mostek: DEDA ZERO 2
XS: 70,
S: 80,
M: 90,
L: 100,
XL: 110.

Siodło / sztyca podsiodłowa

Siodło: FIZIK ANTARES.

Sztyca podsiodłowa: VAN RYSEL ALUMINIUM 27,2

XS: 250 mm;
S/M/L: 350 mm;
XL: 400 mm.

Pedały

Sprzedawany bez pedałów.

Waga

8,05 kg w rozm. M bez pedałów.

Konserwacja roweru

Pamiętaj, że rowery przełajowe czy gravelowe wymagają szczególnej uwagi. Często narażone są na trudniejsze i bardziej wymagające dla sprzętu warunki użytkowania. Do utrzymania roweru w dobrym stanie niezbędna jest regularna konserwacja. Napęd powinien być wymieniany częściej niż w rowerze szosowym. Sprawdzanie dokręcenia osi kół, obejmy podsiodłowej, mostka i innych elementów musi być wykonywane regularnie.

Czy na tym rowerze można uprawiać jazdę gravelową?

Gravel to ogólny termin, który łączy bardzo różne rzeczywistości.
Ten rower to przede wszystkim rower przełajowy. Nie jest przeznaczony do bycia obciążonym, osie kół nie zostały wzmocnione.
Rama nie posiada mocowań do bagażników ani błotników, a koła nie są przeznaczone do zjazdów po kamienistych, górskich drogach.
Niemniej, z odpowiednimi oponami może sprawdzić się podczas sportowej jazdy poza trasami przełajowymi.

Trwałość napędu

Podczas zakupu roweru ważne jest, aby wziąć pod uwagę koszt serwisowania go, wybierając napęd.
Poniższe wartości są wartościami średnimi, są podane orientacyjnie i będą się znacznie różnić w zależności od konserwacji.

Średnia żywotność dobrze konserwowanego łańcucha w rowerze PRZEŁAJOWYM wynosi 4000 km.
Średnia żywotność kasety w rowerze PRZEŁAJOWYM wynosi 6000-10000 km.

Jaki rozmiar wybrać

Musisz odnieść się do tabeli geometrii roweru.
Jeśli jesteś na granicy dwóch rozmiarów, mniejszy będzie lepszym wyborem dla kolarzy szukających bardziej reaktywnego, dynamicznego roweru. I przeciwnie, jeśli chcesz mieć lepszą pozycję na dłuższe dystanse, większy rozmiar może okazać się lepszym wyborem.

Gwarancja

Rama objęta gwarancją na 5 lat.

Skład

Rama rowerowa 100% Węgiel