Nowy program EDR
EDR od słowa Endurance (wytrzymałość) - gama EDR to nowy segment wśród rowerów Van Rysel ukierunkowany na wydajność i osiągi.
Trzeba wiedzieć, że "endurance" (wytrzymałość) nie musi być przeciwieństwem "szybkości". To właśnie tu tkwi sedno wyzwania, jakiego podjął się nasz zespół projektowy.
Rama EDR jest idealną propozycją dla wszystkich kolarzy poszukujących roweru równie sprawnego w górach, co w terenie mieszanym.
Perfekcyjna kombinacja sztywności, lekkości i komfortu pozwoli Ci pobić wszystkie wcześniejsze rekordy.
Rama i widelec EDR
Ważąca 890 g (w rozmiarze M) rama EDR oraz jej widelec są mieszanką włókien o wysokim module sprężystości zapewniających rowerowi doskonałą sztywność, wyczuwalną przy najmniejszym zrywie.
Waga widelca: 382 g.
Kierunek włókien skalkulowany tak, aby zadowolić górali oraz najbardziej wymagających zawodników na pagórkowatych trasach i w wysokich górach. Doskonałość odpowiadająca wymogom kolarstwa wyczynowego i profesjonalnego peletonu.
Suport Press-fit 86 i rama kompatybilna z Di2.
GRUPA SRAM RIVAL ORAZ CZUJNIK MOCY QUARQ
Kompletna grupa SRAM RIVAL ETAP AXS oraz czujnik mocy QUARQ. Czujnik mocy jest niezbędny dla rowerzystów pragnących poprawić swoje wyniki poprzez planowanie treningów.
Całkowita masa napędu: 3045 g z czujnikiem mocy.
Grupa elektryczna posiada dwa oddzielne akumulatory (po jednym dla każdej przerzutki). Możesz skorzystać z aplikacji SRAM connect, aby skonfigurować swój rower i pobrać dane ze swoich przejazdów.
NAPĘD SRAM RIVAL
Shifter: RIVAL ETAP AXS D1
Przerzutka przednia: RIVAL ETAP AXS D1
Przerzutka tylna: RIVAL ETAP AXS D1 MAX 36T
Kaseta: RIVAL XG 1250 D1 10-36 (10,11,12,13,15,17,19,21,24,28,32,36)
Mechanizm korbowy: RIVAL D1 DUB PM 48/35T
Długość korby w zależności od rozmiaru
XXS/XS: 165 mm
S: 170 mm
Łańcuch SRAM RIVAL
Komponenty SRAM są łatwo wymienialne i kompatybilne pomiędzy seriami FORCE i RIVAL.
HAMULCE TARCZOWE
Hamulec tarczowy SRAM RIVAL z tarczami 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu.
Hamulce tarczowe SRAM RIVAL są hydrauliczne, dzięki czemu hamowanie jest bardziej progresywne i mocniejsze niż w przypadku hamulców hydromechanicznych.
Konieczny jest okres dotarcia. Wystarczy wykonać serię 20 progresywnych uruchomień hamulca przy małej prędkości (20 km/h) oraz drugą serię przy prędkości 30 km/h. Oba hamulce muszą być dobrze dotarte.
Dotarcie hamulców pozwala na lepsze przyleganie klocka do tarczy.
KOŁA FULCRUM RACING3 DB TUBELESS (1)
Racing 3 DB to kondensat technologii, zaprojektowany w celu podniesienia poziomu osiągów w najróżniejszych sytuacjach, któremu udało się ustanowić nowy standard satysfakcji i niezawodności.
Zapewnia ekstremalną efektywność toczenia dzięki łożyskom stożkowym i kubkowym, a jednocześnie wygodę dzięki stalowym szprychom, które oferują o 25% większą zdolność absorpcji niż Racing Zero.
KOŁA FULCRUM RACING3 DB TUBELESS (2)
Szerokość obręczy: Przód:23,8 mm
Rodzaj kół: opona
Wysokość obręczy: 28 mm
Waga pary: 1660 g
Szprychy przednie: 21 (lewa 7 - prawa 14)
Szprychy tylne:21 (lewa 14 - prawa 7)
łożyska: Regulowany system stożków / misek
Piasta: Aluminium, kołnierz aluminiowy
Korpus wolnobiegu: Shimano Sram 10/11 prędkości
Limit wagi użytkownika: 109 kg
OPONY HUTCHINSON FUSION 5 PERFORMANCE
Rozmiar: 700 X 25 C.
Po 2 latach badań zespoły HUTCHINSON stworzyły nową gumę ElevenSTORM®, która spełnia 5 głównych kryteriów efektywności opony: Przyczepność, Osiągi, Żywotność, Odporność na przebicie, Komfort.
Ta wersja stanowi doskonałą harmonię dla wszystkich rowerzystów, którzy pragną jeździć szybko i daleko. W połączeniu ze wzmocnieniem z Kevlaru® pod bieżnikiem, zapewni spokój na drodze i żywotność ponad 4000 km;
tubeless ready.
ROZMIAR OPON
Rama umożliwia montaż opon do 28 mm.
KIEROWNICA I MOSTEK
Aluminiowa kierownica VanRysel Racing, łącząca lekkość i wytrzymałość.
Rozmiar Szerokość piasty:
XXS / XS: 380 mm
S: 400 mm
Mostek VanRysel Racing
XXS 60 mm
XS 70 mm
S 80 mm
SIODEŁKO / SZTYCA PODSIODŁOWA
Siodełko VanRysel Ergofit damskie.
Sztyca podsiodłowa VR carbon 27,2.
PEDAŁY
Rower sprzedawany jest bez automatycznych pedałów.
KONSERWACJA PRZEKŁADNI
Chcielibyśmy podkreślić znaczenie regularnej konserwacji przekładni, zwłaszcza jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokre i/lub brudne drogi).
Regularna konserwacja sprawi, że Twój napęd będzie działał dłużej.
Regularna kontrola łańcucha jest niezbędna przy użyciu tego narzędzia:
https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8351086
ŻYWOTNOŚĆ PRZEKŁADNI
Przy zakupie roweru, wybierając rodzaj napędu, należy wziąć pod uwagę koszty jego konserwacji.
Poniższe wartości są przeciętne, podane orientacyjnie i będą się znacznie różnić w zależności od rodzaju konserwacji.
Średnia żywotność dobrze konserwowanego łańcucha to 5000 km
Średnia żywotność kasety to 10 000-12 0000 km.
Źle konserwowany łańcuch może spowodować jego przeskakiwanie skutkujące uszkodzeniem ramy.
KONSERWACJA HAMULCÓW
Hamulce hydrauliczne działają poprzez zamknięty obwód pomiędzy dźwignią hamulca a szczękami.
Szczelność zapewnia przewód.
Z czasem dochodzi do naturalnej utraty ciśnienia w przewodach, co powoduje utratę skuteczności hamowania. Kiedy osłona hamulca jest zbyt miękka lub lądujesz na kierownicy, musisz odpowietrzyć swój układ hamulcowy. Ta operacja wymaga specjalnych narzędzi i wiedzy.
OSTRZEŻENIE I REGULACJA
Uwaga: nigdy nie hamuj bez koła, gdyż ryzykujesz sklejeniem się klocków.
Jeśli tarcza się ociera, należy wykonać następujące czynności, aby ponownie ustawić koło i szczęki:
- Poluzować piastę koła
- Mocno zahamować i jednocześnie dokręcić piastę
- Jeśli tarcza nadal się ociera, należy powtórzyć tę operację poluzowawszy szczęki hamulcowe
- Jeśli problem nie ustąpi, udaj się do serwisu sklepu.
Gwarancja
5 lat na ramę i 2 lata na części zamienne
Skład
Rama rowerowa
100% Węgiel
Porady dotyczące przechowywania
Przechowywać w suchym miejscu, o umiarkowanej temperaturze.
Ograniczenia
Nie ma możliwości zamontowania błotników.
Instrukcja
Aby dowiedzieć się więcej na temat tego produktu, sprawdź
instrukcja