Gama RCR
Gama RCR zachwyci wszystkich kolarzy szukających bezkompromisowego roweru. Priorytetem dla twórców tego roweru była wydajność. Każdy odcinek rur ramy został obliczony tak, aby był jak najbardziej wydajny przy głównych kątach wiatru (-15°/+15°).
Ten rower mieści się w kategorii rowerów Aero Light: optymalna równowaga lekkości, sztywności i aerodynamiki sprawia, że jest to zupełnie wyjątkowy rower.
Jeśli szukasz roweru zdolnego wygrywać na każdym polu, oto rower RCR!
Jaka jest różnica między rowerami RCR oraz RCR PRO
Na karbonową ramę składają się jej geometria, kształty rur oraz layup. Layup to sposób łączenia włókien węglowych. Nie wszystkie włókna mają jednakowe właściwości.
W ramie roweru RCR używamy wyłącznie włókien wysokomodułowych. Dla roweru RCR PRO wybraliśmy wyjątkowe włókna, które pozwalają zwiększyć sztywność ramy w najbardziej narażonych na obciążenia strefach, jednocześnie zyskując nieco na wadze.
Model RCR PRO jest gotowy do ścigania się na najwyższym poziomie.
Szczegółowo o ramie
Rama roweru RCR PRO waży 790 g, polakierowana, w rozmiarze M.
Widelec modelu RCR waży 380 g, polakierowany, w rozmiarze M.
Rama dopuszcza maksymalną szerokość opon 32 mm.
Mogą wystąpić niewielkie odchylenia wagi w zależności od koloru ramy (+/- 50 g).
UWAGA: karbonowych ram nie należy ściskać kleszczami (stojak serwisowy, uchwyt rowerowy) za top tube, seat tube i down tube. Włókno węglowe to bardzo sztywny materiał, ale nie znosi ściskania.
Różne wykończenia do wyboru
W zależności od konfiguracji grup osprzętu i kół oferujemy różne wykończenia, które pozwolą Ci wybrać odpowiedni model.
Ramy RCR i Pro oferowane są z wykończeniem z surowego karbonu pokrytego matowym lakierem. Oznacza to, że włókna karbonu będą widoczne, ponieważ nie są pokrywane farbą. Każda rama jest unikalna, ponieważ drapowanie 450 elementów odbywa się ręcznie w formie, a poza aspektami technicznymi pozwala to zaoszczędzić na wadze do 100 g.
Układ kierowniczy
Rower RCR dysponuje płynnie działającym układem kierowniczym, jednocześnie łatwym do serwisowania.
Mostek DEDA x VAN RYSEL Superbox EVO, jest lżejszy, przy zachowaniu dużej sztywności.
XS: 80 mm;
S: 90 mm;
M: 100 mm;
L: 110 mm;
XL: 120 mm.
Kierownica DEDA SUPERZERO RS (karbonowa).
Szerokość podawana przez Deda jest mierzona między zewnętrznymi krawędziami (np: kierownica w rozm. 400 mm mierzonym w osi = rozm. 420 mm w opisie Deda).
Szerokość w osiach:
XS, S: 400 mm;
M/L: 420 mm;
XL: 440 mm.
Grupa SHIMANO ULTEGRA DI2 + czujnik mocy INPEAK
Ten rower RCR wyposażony jest w kompletną grupę SHIMANO ULTEGRA DI2 12S. Czujnik mocy jest niezbędny dla kolarzy, którzy chcą robić postępy planując swoje treningi.
Wybraliśmy czujniki INPEAK ze względu na niezawodność i doskonałą precyzję, jaką zapewniają.
Mowa o czujniku Inpeak powercrank-E single (lewa korba)
https://www.inpeak.pl/pl/sklep/pomiar-mocy-powercrank-e-single/
Całkowita waga napędu: 2717 g.
Napęd SHIMANO ULTEGRA 12S
Shifter: SHIMANO ULTEGRA R8170.
Przednia przerzutka: SHIMANO ULTEGRA R8150.
Tylna przerzutka: SHIMANO ULTEGRA R8150 (maks. 34T).
Kaseta: SHIMANO ULTEGRA R8100 11/34.
Mechanizm korbowy: SHIMANO ULTEGRA R8100 52/36.
Długość korb w poszczególnych rozmiarach roweru:
XS/S: 170 mm;
M: 172,5 mm;
L: 175 mm.
Łańcuch SHIMANO 12S.
Konserwacja napędu
Zwracamy uwagę na konieczność regularnej konserwacji napędu, szczególnie jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokra i/lub brudna droga).
Regularna konserwacja zapewnia dłuższą żywotność napędu.
Niezbędne jest regularne sprawdzanie łańcucha przy użyciu tego narzędzia:
https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8351086
Trwałość napędu
Podczas zakupu roweru ważne jest, aby wziąć pod uwagę koszt serwisowania go, wybierając napęd wysokiej jakości.
Poniższe wartości są wartościami średnimi, są podane orientacyjnie i będą się znacznie różnić w zależności od konserwacji.
Średnia żywotność dobrze konserwowanego łańcucha wynosi 5000 km.
Średnia żywotność kasety wynosi 10000-12000 km.
Zaniedbanie łańcucha może prowokować jego przeskakiwanie, co może uszkodzić ramę.
Hamulce tarczowe
Hamulce tarczowe SHIMANO ULTEGRA RTCL 800 z tarczami 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu.
Hamulce hydrauliczne ULTEGRA gwarantują bardziej progresywne i mocniejsze hamowanie.
Na początku niezbędne jest ich dotarcie. Wystarczy wykonać serię 20 progresywnych hamowań przy małej prędkości (20 km/h), i drugą serię przy 30 km/h. Należy dotrzeć oba hamulce.
Dotarcie pozwala uzyskać lepszą przyczepność pomiędzy okładziną klocka a tarczą.
Konserwacja hamulców hydraulicznych
Hamulce hydrauliczne działają w obwodzie zamkniętym między klamką hamulca a jego szczękami.
Szczelność zapewniona jest przez odpowiedni przewód.
Z biegiem czasu pojawi się stopniowa utrata ciśnienia w przewodach, co spowoduje utratę skuteczności hamowania. Gdy działanie klamki staje się zbyt miękkie, lub gdy dotyka ona do kierownicy podczas hamowania, należy odpowietrzyć układ hamulcowy. Operacja ta wymaga posiadania odpowiednich narzędzi oraz umiejętności.
Ostrzeżenia i regulacje
UWAGA: Nigdy nie zaciskaj hamulca gdy koło jest zdemontowane, ponieważ grozi to wysunięciem się klocków oraz zapowietrzeniem układu.
Jeśli tarcza ociera o klocki podczas jazdy, postępuj w następujący sposób, aby ustawić odpowiednio szczęki:
- Mocno zaciśnij hamulec, jednocześnie dokręcając szczęki,
- Jeśli problem się utrzymuje, zapraszamy do serwisu.
Koła SWISS SIDE HADRON² 500 CLASSIC
Korzystając z długiego doświadczenia w F1, Swiss Side łączy pierwszorzędną szwajcarską inżynierię z najlepszymi materiałami, aby zaoferować najbardziej wydajne koła na rynku. Gwarantują najniższy możliwy opór aerodynamiczny oraz niezrównaną stabilność na wietrze.
SWISS SIDE HADRON² 500 CLASSIC Hyperglide.
Wysokiej jakości łożyska ze stali nierdzewnej.
Piasty Swiss Side 370.
Wysokość profilu: 50 mm.
Szerokość wewnętrzna: 20 mm.
Waga 1640 g.
Opony Continental GP 5000 S TLR
Do szybkiej i wygodnej jazdy, odporne na przebicia opony tubeless ready Continental GP5000 S.
700x28C: ciśnienie między 4,00 i 6,50 Bara.
280 g.
Tubeless czy dętka
Zalecamy przejście na opony tubeless, montując wentyle tubeless, dołączone do roweru.
Montaż tubeless zapewnia większy komfort, lepszą wydajność i umożliwia samoczynną naprawę niewielkich przebić.
Oczywiście, posiadanie dętki w zestawie naprawczym jest zawsze niezbędne, na wypadek większego przebicia opony.
Pozycja podczas jazdy
Sztyca karbonowa RCR.
Rozmiar, w zależności od rozmiaru roweru: XXS: 271,
XS: 316,
S: 331,
M: 356,
L/XL: 406.
Siodło FIZIK ARGO VENTO R5 lub siodło FIZIK ANTARES R5 zależnie od wersji.
To wyścigowe siodło zaprojektowane we współpracy z zawodowymi kolarzami posiada krótki dziób, który sprzyja stabilności i zmniejsza ucisk na strefę tkanek miękkich.
Waga: 225 g (140 mm).
Pedały
Sprzedawany bez pedałów.
Wybór rozmiaru
Musisz odnieść się do tabeli geometrii roweru.
Jeśli jesteś na granicy dwóch rozmiarów, mniejszy będzie lepszym wyborem dla kolarzy szukających bardziej reaktywnego, dynamicznego roweru. I przeciwnie, jeśli chcesz mieć lepszą pozycję na dłuższe dystanse, większy rozmiar może okazać się lepszym wyborem.
Skład
Rama rowerowa
100% Węgiel
Testy
Rower RCR Pro był testowany i został zaaprobowany przez kolarzy profesjonalnej drużyny World Tour Decathlon AG2R La Mondiale.