Zaprojektowany z myślą o kolarzach, dla których równowaga: aerodynamika / lekkość / sztywność to obsesja. RCR (od RACER) - mówi wszystko o jego charakterze.

Nasz najbardziej zaawansowany rower, opracowany i przetestowany przez specjalistów od aerodynamiki: idealna równowaga między czystą wydajnością i przyjemnością z jazdy. RCR lub RCR PRO - Ty wybierasz!

Kup razem z

Podobne produkty

  • Wydajność energetyczna

    Rama i widelec w 100% karbonowe.

  • Aerodynamika

    Rama i widelec sprawdzone w tunelu aerodynamicznym.

  • Lekkość

    8,1 kg w rozm. M.

  • Siła hamowania

    Hydrauliczne hamulce tarczowe, mocne i progresywne.

  • Wszechstronność

    Napęd 2x12.

Gama RCR

Gama RCR zachwyci wszystkich kolarzy szukających bezkompromisowego roweru. Priorytetem dla twórców tego roweru była wydajność. Każdy odcinek rur ramy został obliczony tak, aby był jak najbardziej wydajny przy głównych kątach wiatru (-15°/+15°).
Ten rower mieści się w kategorii rowerów Aero Light. Optymalna równowaga lekkości, sztywności i aerodynamiki sprawia, że jest to zupełnie wyjątkowy rower.
Jeśli szukasz roweru zdolnego wygrywać na każdym polu, oto rower RCR!

Jaka jest różnica między rowerami RCR oraz RCR PRO

Na karbonową ramę składają się jej geometria, kształty rur oraz layup. Layup to sposób łączenia włókien węglowych. Nie wszystkie włókna mają jednakowe właściwości.

W ramie roweru RCR używamy wyłącznie włókien wysokomodułowych. Dla roweru RCR PRO wybraliśmy wyjątkowe włókna, które pozwalają zwiększyć sztywność ramy w najbardziej narażonych na obciążenia strefach, jednocześnie zyskując nieco na wadze.

Model RCR PRO jest gotowy do jazdy na najwyższym poziomie.

Szczegółowo o ramie

Rama roweru RCR waży 830 g, polakierowana, w rozmiarze M.
Rama roweru RCR PRO waży 790 g, polakierowana, w rozmiarze M.
Widelec modelu RCR waży 380 g, polakierowany, w rozmiarze M.

Rama dopuszcza maksymalną szerokość opon 33 mm.

Mogą wystąpić niewielkie odchylenia wagi w zależności od koloru ramy (+/- 50 g).

Układ kierowniczy

Rower RCR dysponuje płynnie działającym układem kierowniczym, jednocześnie łatwym do serwisowania.

DEDA x VAN RYSEL Superbox EVO, mostek jest lżejszy, przy zachowaniu dużej sztywności.
XXS: 70 mm;
XS: 80 mm;
S: 90 mm;
M: 100 mm;
L: 110 mm;
XL: 120 mm.

Kierownica DEDA SUPERZERO RS (karbonowa).

Szerokość: XXS: 380 mm;
XS/S: 400 mm;
M/L: 420 mm;
XL: 440 mm.

Grupa SRAM RIVAL i czujnik mocy QUARQ

Rower RCR wyposażony jest w kompletną grupę SRAM RIVAL ETAP AXS, z czujnikiem mocy QUARQ. Czujnik mocy jest niezbędny dla kolarzy, którzy chcą robić postępy planując swoje treningi.

Całkowita waga napędu: 3045 g z czujnikiem mocy.

Elektryczna grupa posiada dwa niezależne akumulatory (po jednym na każdą z przerzutek). Dzięki aplikacji SRAM Connect, otrzymujesz dostęp do regulacji ustawień roweru i pozyskiwania danych z jazdy.

Napęd SRAM RIVAL

Shifter: RIVAL ETAP AXS D1.
Przednia przerzutka: RIVAL ETAP AXS D1.
Tylna przerzutka: RIVAL ETAP AXS D1 maks. 36T.

Kaseta: RIVAL XG 1250 D1 10-36.
Mechanizm korbowy: RIVAL D1 DUB PM 48/35T.

Długości korb w zależności od rozmiaru:
XXS: 165 mm;
XS/S: 170 mm;
M: 172,5 mm;
L: 175 mm.

Łańcuch SRAM RIVAL.

Elementy SRAM można łatwo wymieniać i są kompatybilne z gamami FORCE i RIVAL.

Konserwacja napędu

Zwracamy uwagę na konieczność regularnej konserwacji napędu, szczególnie jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokra i/lub brudna droga).
Regularna konserwacja zapewnia dłuższą żywotność napędu.
Niezbędne jest regularne sprawdzanie łańcucha przy użyciu tego narzędzia:

https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8351086

Trwałość napędu

Podczas zakupu roweru ważne jest, aby wziąć pod uwagę koszt serwisowania go, wybierając napęd wysokiej jakości.
Poniższe wartości są wartościami średnimi, są podane orientacyjnie i będą się znacznie różnić w zależności od konserwacji.

Średnia żywotność dobrze konserwowanego łańcucha wynosi 5000 km.
Średnia żywotność kasety wynosi 10000-12000 km.

Zaniedbanie łańcucha może prowokować jego przeskakiwanie, co może uszkodzić ramę.

Hamulce tarczowe

Hamulce tarczowe SRAM RIVAL z tarczami 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu.
Hamulce tarczowe SRAM RIVAL są hydrauliczne, hamowanie jest więc bardziej progresywne i mocniejsze, niż z hamulcami hydromechanicznymi.

Na początku niezbędne jest ich dotarcie. Wystarczy wykonać serię 20 stopniowych hamowań przy prędkości 20 km/h, i drugą serię przy 30 km/h. Należy dotrzeć oba hamulce.
Dotarcie pozwala uzyskać lepszą przyczepność pomiędzy okładziną klocka a tarczą.

Konserwacja hamulców hydraulicznych

Hamulce hydrauliczne działają w obwodzie zamkniętym między klamką hamulca a jego szczękami.
Szczelność zapewniona jest przez odpowiedni przewód.
Z biegiem czasu pojawi się stopniowa utrata ciśnienia w przewodach, co spowoduje utratę skuteczności hamowania. Gdy działanie klamki staje się zbyt miękkie, lub gdy dotyka ona do kierownicy podczas hamowania, należy odpowietrzyć układ hamulcowy. Operacja ta wymaga posiadania odpowiednich narzędzi oraz umiejętności.

Ostrzeżenia i regulacje

UWAGA! Nigdy nie zaciskaj hamulca gdy koło jest zdemontowane, ponieważ grozi to sklejeniem klocków oraz zapowietrzeniem układu.

Jeśli tarcza ociera o klocki podczas jazdy, postępuj w następujący sposób, aby ustawić koło i szczęki w odpowiedniej relacji:

- Poluzuj dokręcenie osi koła,
- Mocno zahamuj, jednocześnie dokręcając oś koła,
- Jeśli tarcza nadal ociera, trzeba powtórzyć tę operację luzując dokręcenie szczęk,
- Jeśli problem się utrzymuje, zapraszamy do serwisu.

Koła ZIPP 303S

Koła 303 S marki ZIPP wyposażono w najnowsze technologie marki. Koła w 100% z włókna węglowego, z gładkimi brzegami, Tubeless Ready.
Obręcz o profilu 45 mm - ten bardzo uniwersalny profil umożliwia jazdę w każdym terenie.
Wewnętrzna szerokość 23 mm, na której można zamontować opony o przekroju 28 mm.
Ciśnienie pomiędzy 2 i maksymalnie 5 barów.

Waga pary kół 1530 g.

Opony Michelin Power CUP Black

Zyskaj większą pewność siebie dzięki oponom Michelin Power Cup na wyścigi i treningi. Te opony, używane podczas wyścigów przez drużynę Cofidis, gwarantujące prędkość i wydajność, są zainspirowane bezpośrednio technologią MotoGP.

Są one lekkie i niezawodne dzięki technologii Michelin Aramid Shield oraz osnowie 3x120 TPI. Mieszanka Michelin GUM-X gwarantuje dobrą przyczepność i dużą stabilność na suchej i mokrej nawierzchni.

700x28: ciśnienie między 4 i 6,5 Bara.

240 g

Tubeless czy dętka

Zalecamy przejście na opony tubeless, montując wentyle tubeless, dołączone do roweru.

Montaż tubeless zapewnia większy komfort, lepszą wydajność i umożliwia samoczynną naprawę niewielkich przebić.

Oczywiście, posiadanie dętki w zestawie naprawczym jest zawsze niezbędne, na wypadek większego przebicia opony.

Pozycja podczas jazdy

Sztyca karbonowa RCR (140 mm).
Rozmiar, w zależności od rozmiaru roweru: XXS: 271,
XS: 316,
S: 331,
M: 356,
L/XL: 406.

Siodło FIZIK ANTARES R5 - wyścigowe siodło zaprojektowane we współpracy z zawodowymi kolarzami, posiadające krótki dziób, który sprzyja stabilności i zmniejsza ucisk na strefę tkanek miękkich.
Waga: 205 g (140 mm).

Pedały

Sprzedawany bez pedałów.

Wybór rozmiaru

Musisz odnieść się do tabeli geometrii roweru.
Jeśli jesteś na granicy dwóch rozmiarów, mniejszy będzie lepszym wyborem dla kolarzy szukających bardziej reaktywnego, dynamicznego roweru. I przeciwnie, jeśli chcesz mieć lepszą pozycję na dłuższe dystanse, większy rozmiar może okazać się lepszym wyborem.

Gwarancja

Nasze karbonowe ramy i widelce objęte są 5-letnią gwarancją.

Skład

Rama rowerowa 100% Włókno węglowe

Porady dotyczące konserwacji

Nie prać

Nie można stosować żadnych wybielaczy ani odplamiaczy.

Nie suszyć w suszarce bębnowej

Nie prasować

Nie czyścić chemicznie