17
artykuł artykułów dla

Rękawiczki, pasy, kamizelki

Sortuj

Dodano Twój produkt
Zobacz opis produktu (0/5)
Otwórz
Brak produktów do porównania
Twoja porównywarka jest pełna. Usuń jeden z produktów.
Usuń
 

Akcesoria do treningu siłowego – rękawiczki na siłownię, pasy i kamizelki

Trenujesz na siłowni? A może masz swój kącik treningowy w garażu lub własnym pokoju? Budując masę mięśniową i wzmacniając poszczególne partie mięśni, zapewniasz swojemu organizmowi ogromny wysiłek. Przy niektórych ćwiczeniach z dużym obciążeniem i bez odpowiedniego zabezpieczenia narażasz samego siebie na kontuzję. Ponadto kontakt z ciężarami, hantlami i sztangą zwiększa ryzyko otarć na dłoniach. Potrzebujesz więc nie tylko odpowiedniego stroju sportowego, lecz także kilku akcesoriów na siłownię. Wśród nich są rękawiczki na siłownię, pas treningowy i kamizelka treningowa.

Dlaczego powinieneś ćwiczyć w rękawiczkach na siłownię?

Twoje dłonie podczas treningu narażone są na kontuzje i otarcia. Wysiłek fizyczny powoduje również, że się pocą, co pozbawia Cię dobrego chwytu hantli i gryfu. Duże obciążenie sprzyja także powstawaniu odcisków na wewnętrznej stronie dłoni. Wszystkie te nieprzyjemne skutki treningu możesz zniwelować, zabierając na trening rękawiczki na siłownię, które skutecznie poprawiają chwyt i tym samym ograniczają ryzyko wyślizgnięcia się hantli i sztangi z dłoni. Są również dobrą ochroną przed uczuleniami, ponieważ uniemożliwiają bezpośredni kontakt spoconych dłoni z metalem.

Czy pas treningowy jest Ci niezbędny?

Przy intensywnym treningu siłowym na pewno tak. Podnoszenie dużych ciężarów skutkuje intensywnym napięciem mięśni pleców i brzucha. Zadaniem takiego pasa jest ochrona odcinka lędźwiowego kręgosłupa, a dokładnie – jego stabilizacja. Mięśnie, które nie są wystarczająco silne, narażone są na napięcie przewyższające ich możliwości. Może to doprowadzić m.in. do przepukliny lub wysunięcia się dysku. Pas treningowy przeznaczony jest do stabilizacji odcinka lędźwiowego kręgosłupa i zwiększenia ciśnienia tłoczni brzucha. Umożliwia wykonywanie przysiadów dynamiczniej i z większą swobodą. Z pasa treningowego trzeba jednak korzystać umiejętnie, w przeciwnym razie nie pomoże, a może zaszkodzić. Wykorzystuj go tylko przy ćwiczeniach z dużym obciążeniem, jest przeznaczony dla osób już doświadczonych i polecany do takich ćwiczeń, jak martwy ciąg, przysiady czy wyciskanie sztangi. Rozluźniaj go lub zdejmuj po każdej serii powtórzeń.

Gotowy na intensywny i bardzo wymagający trening?