Silnik centralny umiejscowiony w supporcie
Konfiguracja teoretycznie najbardziej pożądana, przez wielu uważana za odpowiedni wybór, ale też raczej nie spotykana w tańszych rowerach elektrycznych, to silnik centralny umiejscowiony w suporcie. Zdecydowanie na plus będą tu działać prawa fizyki, czyli obniżony środek ciężkości, lepsze rozłożenie ciężaru roweru. Te napędy elektryczne również ze względu na bardziej techniczną konstrukcję i wyższą jakość wykonania, są bardziej odporne na usterki.
O ile jazda ze wspomaganiem jest najbardziej zbliżona do jazdy na zwykłym rowerze, o tyle w momencie gdy wspomaganie wyłączymy lub skończy nam się bateria, silnik potrafi stawiać opór, przez co pedałowanie nie jest takie proste. Znaczącą wadą tych silników, która często jest argumentem przeważającym w rankingach rowerów elektrycznych, to wpływ na zużycie napędu. Ze względu na siły działające bezpośrednio na korbę, która z kolei ciągnie łańcuch, napęd zużywa się zdecydowanie szybciej niż w przypadku innych rodzajów.