1/16
tribord

Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż

Kod produktu: 8585857

999,99 zł 1099,00 zł - 99,00 zł

Najniższa cena w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki 1099,00 zł

Paypo logo

Kup teraz, zapłać później

Otrzymaj +950 pkt za zakup tego produktu 

Darmowy zwrot

Pomoc specjalisty

Nasi projektanci stworzyli tę automatyczną kamizelkę ratunkową 180 N do żeglugi dalekomorskiej i pełnomorskiej.

Kamizelka ratunkowa stworzona wspólnie z ratownikami morskimi (SNSM). Jej innowacyjna budowa pozwala dostosować poziom bezpieczeństwa, z produktem 2 w 1: sam trapez lub kamizelka ratunkowa z trapezem.

Kup razem z

Podobne produkty

  • Wyporność

    Wyporność 180N, innowacyjny asymetryczny piramidalny worek pow., norma ISO12402.

  • Modularność

    Możliwość przekształcenia w trapez: worek powietrzny jest dopinany na suwak.

  • Łatwość zakładania / zdejmowania

    Łatwiejsza regulacja szybką i ergonomiczna klamrą ze stali nierdzewnej na pasie.

  • Regulowany

    Regulacja na plecach ułatwia manewrowanie bez przeszkód.

  • Lekkość

    Lekka, tekstylna klamra uprzęży zgodna z ISO 12401. Waga: 1,45 kg.

  • Widoczność

    Lampka flash widoczna z 360° z 3,5 km przy dobrej pogodzie i jaskrawy worek pow.

  • Komfort użytkowania

    Neoprenowy kołnierz i szelki uprzęży wyściełane pianką.

Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż
Kamizelka ratunkowa żeglarska automatyczna Tribord LJ 180 N Offshore + uprząż

Zaprojektowany i zatwierdzona przy współudziale francuskich ratowników morskich

Ta kamizelka została zaprojektowana i zatwierdzona we współpracy z francuskimi ratownikami morskimi.
Współpracując od 2020, Tribord i SNSM pracują na wszystkich etapach projektu, od określenia początkowej specyfikacji, do wykonania prototypów i testowania ich w morzu.
Kamizelka została zatwierdzona w laboratorium, podczas żeglugi oraz w sytuacji ratunkowej, za dnia i w nocy.

Wielofunkcyjna kamizelka, do dostosowania stopnia bezpieczeństwa

Jej innowacyjna budowa pozwala przejść od kamizelki do lekkiego trapezu offshore za pomocą wzmocnionego suwaka YKK.

Ta kamizelka pozwala dostosować poziom bezpieczeństwa do okoliczności. Umożliwia noszenie samego trapezu w spokojnych warunkach, gdy jest zbyt ciepło w kamizelce, ale nadal możemy zostać przypięci,

Kamizelka zgodna z normą ISO 12402-3, a trapez z normą ISO 12401. Do żeglugi dalekomorskiej norma narzuca wyporność co najmniej 150 N. Postanowiliśmy pójść dalej, przyjmując 180 N.

Kamizelka testowana z odzieżą pełnomorską, do żeglarstwa offshore

Zaprojektowana do żeglugi dalekomorskiej. O wyporności 180 N, co pozwala dorosłej osobie pływać w pełnym stroju żeglarskim.
Strój dalekomorski (kurtka, spodnie na szelkach i kalosze) może zamykać w sobie sporą ilość powietrza, co może ograniczać zdolność kamizelki do obrócenia użytkownika na plecy.
Piramidalna, asymetryczna budowa worka powietrznego bierze ten czynnik pod uwagę, aby ułatwić odwrócenie na plecy nieprzytomnej osoby ubranej w odzież żeglarską, udrażniając jej drogi oddechowe.

Kamizelka zaprojektowana, aby ułatwić poszukiwania w dzień i w nocy

Sygnalizacja swojej pozycji, komunikacja:
- umożliwia umieszczenie AIS na ustniku,
- posiada zaczep do lokalizatora PLB wzdłuż worka powietrznego,
- 2 zaczepy na VHF na szelkach uprzęży.

Widoczność w nocy:
- zoptymalizowane rozmieszczenie pasów odblaskowych, uwzględniające pozycję oczekiwania w wodzie,
- worek powietrzny w kolorze pomarańczowym, aby ułatwić poszukiwania za dnia,
- lampka flash "360", umieszczona w górnej części worka powietrznego, aby była widoczna z każdego kierunku.

Kontrola kamizelki przed wypłynięciem w rejs 1/2

- Nabój CO₂: sprawdź, czy nie jest przebity, nie nosi śladów korozji, czy jest dobrze wkręcony.

- Wyzwalacz (czarny): dobrze przykręcony, nie przeterminowany, zielona zatyczka na swoim miejscu.

- Przebijak (żółty): zielona zatyczka (trójkątny kształt) na swoim miejscu, wskazująca, że kamizelka nie była uruchamiana.

- Kamizelka: kompletna, bez śladów zużycia (rozdarcia, postrzępienia), pompowana komora złożona do pokrowca.

Kontrola kamizelki przed wypłynięciem w rejs 2/2

Dodatkowo regularnie (co najmniej raz do roku):
- napompować kamizelkę za pomocą ustnika i pozostawić napompowaną na 24 h: kamizelka nie może tracić ciśnienia,
- sprawdzić daty przydatności naboju i wyzwalacza.

Kiedy należy wymienić nabój z gazem i przebijak (pastylkę solną)?

Daty widoczne na naboju CO₂ i pastylce solnej mają różne znaczenia:

- Pastylka solna = termin przydatności zapisany w następujący sposób: 05 2025 (maj 2025). Po przekroczeniu tego terminu należy wymienić pastylkę. Referencja pastylki solnej: 8641190.

- Nabój CO₂ = data produkcji, zapisana w następujący sposób: 05 2021 (wyprodukowano w maju 2021): Po upływie 5 lat od tej daty należy wymienić nabój. Referencja naboju 38 g: 8735531.

Jak ponownie uzbroić kamizelkę?

Należy przestrzegać kolejności montażu:

1. Wyjąć nabój CO₂ i pastylkę solną.
2. Wymienić pastylkę solną UML (ref. 8641190).
3. Wymienić nabój CO₂ 38 g (ref. 8735531).
Jeśli ta kolejność nie jest zachowana, istnieje ryzyko przebicia nowego naboju, w przypadku, gdy system uruchamiający z pastylką solną był uprzednio wykorzystany.

Działanie wyzwalacza

Kamizelka LJ 180 N jest wyposażona w wyzwalacz automatyczny UML MK5 na pastylkę z celulozy.

Podczas kontaktu z wodą, następuje rozpuszczenie pastylki z celulozy.
W ten sposób uwalnia się sprężynkę przebijającą nabój CO₂, który pompuje worek powietrzny.

Pod ciśnieniem komora rozpina suwak YKK QUICK BURST, co umożliwia rozwinięcie się worka powietrznego.

Kamizelka posiada również sznureczek do ręcznego uruchomienia kamizelki.

Akcesoria

Do kamizelki można dołączyć:
- uniwersalny kaptur schowany w kołnierzu,
- pławę AIS,
- pławę PLB,
- krótkofalówkę VHF.
Żaden z tych elementów nie jest sprzedawany razem z kamizelką.

Dla jakiej sylwetki przeznaczona jest ta kamizelka?

Kształt 3D "kropli wody" oraz umieszczenie wyzwalacza zostały udoskonalone.

Kamizelka przeznaczona jest dla osób o wadze od 40 do 130 kg z obwodem w talii od 60 do 130 cm.

Dla kogo odpowiednia jest ta kamizelka?

Kamizelka jest odpowiednia dla osób o wadze od 40 do 130 kg o obwodzie w talii: od 60 do 120 cm i obwodzie klatki piersiowej maksymalnie 120 cm.

Porady dotyczące przechowywania

Wyzwalacz działa z pomocą pastylki UML, czułej na wilgoć i kontakt z wodą.
Aby uniknąć przypadkowego uruchomienia, zalecamy upewnić się, że kamizelka jest sucha przed schowaniem jej w przewiewnym miejscu.
Przechowywanie w wilgotnym, słabo wentylowanym i/lub ciepłym miejscu może powodować kondensację pary i wywołać napompowanie kamizelki.
Aby uniknąć przypadkowego uruchomienia, zalecamy upewnić się, że kamizelka jest sucha przed schowaniem jej w przewiewnym miejscu.

Waga

1.45 kg

Skład

Materiał główny 100% Poliester Druga podszewka 100% Poliamid

Porady dotyczące przechowywania

Przechowywać z dala od słońca i wilgoci.
Na czas przechowywania w zimie należy wyjąć nabój CO₂.

Ograniczenia

Nieodpowiednia do wspinaczki lub wchodzenia na szczyt masztu.

Testy

Produkt testowany przez 23 testerów w laboratorium, aby zatwierdzić zalety produktu.
Produkt testowany przez skipperów podczas regat pełnomorskich, aby zatwierdzić go podczas użytkowania.

Zatwierdzony przez

Krajowe Towarzystwo Ratownictwa na Morzu (Société Nationale de Sauvetage en Mer - S.N.S.M), zaangażowane od fazy projektu po zatwierdzanie produktu na morzu, również w sytuacjach ratunkowych.

LABORATORIUM CERTYFIKACJI ALIENOR - norma ISO12402-3 i norma ISO 12401.

Romain LE GALL - Ministe - mini transat 2021.

Porady dotyczące konserwacji

Tylko pranie ręczne

Nie można stosować żadnych wybielaczy ani odplamiaczy.

Nie suszyć w suszarce bębnowej

Nie prasować

Nie czyścić chemicznie

Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole
Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole

SNSM x TRIBORD

Tribord i francuskie stowarzyszenie SNSM współpracują ze sobą na wszystkich etapach rozwoju produktów, od wstępnych specyfikacji po rozwój prototypów i ich testy na morzu.

Ta kamizelka ratunkowa została przetestowana w laboratorium, na morzu oraz podczas akcji ratowniczych w dzień i w nocy.

Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole

Wyporność 180 Newtonów, innowacyjna, asymetryczna, piramidalna komora powietrzna, norma ISO12402.

Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole

Wskazówki dotyczące użytkowania dostępne po zeskanowaniu QRCODE

Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole
Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole
Close-Up LJ180N
Close-Up LJ180N
Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole
Close-Up LJ180N
Close-Up LJ180N
Close-Up LJ180N
Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole

Testowane przez czytelników magazynu żeglarskiego

Przetestowana przez 8 czytelników Voile Magazine. 

Gilet de sauvetage automatique LJ180N OFFHSORE + Harnais Noir / Pétrole