XCR
Gama XCR (od eXtrême raCeR) to gama produktów Van Rysel dedykowana wyścigom na czas. Im większa jest Twoja prędkość, tym bardziej musisz walczyć z oporami powietrza, które utrudniają przyspieszenie. Gama XCR znajduje się w czołówce badań w zakresie aerodynamiki, wszystkie produkty są poddawane symulacji cyfrowej, a następnie testowane w tunelu aerodynamicznym.
Porównujemy nasze produkty, aby mieć pewność, że kolarze, którzy nam zaufają, zawsze korzystają z najbardziej wydajnych produktów.
Aerodynamika we współpracy ze Swiss Side
Nad aerodynamiką tego kasku współpracowaliśmy z naszym partnerem Swiss Side.
Szyby
Kask XCR sprzedajemy z dwoma szybami:
- Jedną przyciemnioną (kategorii 3) na czasówki w słoneczne dni,
- Jedna przezroczystą (kategorii 1) na czasówki w pochmurne dni.
Szyba posiada magnesy i można ją odwrócić mocując na kasku po skończonym wyścigu.
Obie szyby są z poliwęglanu i anty UV.
Wizjer czy okulary - co zapewnia lepszą wydajność?
Chcąc zapewnić Ci obiektywne dane, które pomogą Ci wybrać sprzęt wyścigowy, oto dane, które zweryfikowaliśmy w dwóch różnych tunelach aerodynamicznych przy różnych prędkościach i kątach wiatru od 0 do 20°.
Przy prędkości poniżej 35 km/h nie robi większej różnicy, czy nosisz kask z wizjerem czy bez. Powyżej tej prędkości wizjer zapewnia wykładniczy przyrost mocy wraz ze wzrostem prędkości.
Wentylacja
Dostosowywana wentylacja kasku XCR umieszczona została w strefie wysokiego ciśnienia, która nie wpływa na aerodynamiczne właściwości kasku.
Wiemy, że chłodzenie ciała, a w szczególności głowy, jest ważne dla uzyskania dobrych osiągów.
Zalecamy więc jazdę z otwartą wentylacją, a w bardzo gorące dni - odpięcie szyby i jazdę w okularach.
Aerodynamika i pozycja
Aerodynamika tego kasku została zaprojektowana pod kątem jego wyjątkowej wydajności przy wietrze czołowym i pod kątem do 10°, a także przy prędkościach 45 km/h i większych.
Im większa jest Twoja prędkość tym bardziej kąt oddziałującego wiatru przybliża się do 0°, niezależnie od jego kierunku i siły.
Kask został zoptymalizowany pod kątem jazdy z lemondkami, gdy kolarz trzyma głowę prosto, patrząc przed siebie.
Warunki zwrotów (specjalne dla ŚOI)
Kask jest sprzętem ŚOI (środkiem ochrony indywidualnej), skuteczność ochrony zależy więc od stanu kasku.
Zwrot jest możliwy jedynie dla całkowicie nowego kasku. Jeśli kask Ci nie odpowiada prosimy o jego zwrot wraz z instrukcją i metkami.
Trwałość kasku
Trwałość kasku nie jest wieczna. Aby zapewnić Ci maksymalne bezpieczeństwo zalecamy wymianę kasku co maksymalnie 5 do 7 lat. Ważne jest, aby przechowywać kask z dala od światła, w pokrowcu, w chłodnym i suchym miejscu.
Ekstremalne temperatury szybciej uszkadzają piankę kasku.
Po mocnym uderzeniu należy koniecznie wymienić kask, ponieważ może on utracić swoją skuteczność, jeśli wewnątrz struktury pojawią się pęknięcia.
Rozmiary i waga
Rozmiar S: 52-55 cm - 330 g z szybą;
rozmiar M: 55-59 cm - 370 g z szybą;
rozmiar L: 59-62 cm - 460 g z szybą.
Skład
Materiał główny: 100.0% Polistyren
Skorupa: 100.0% Poliwęglan
Klamry: 100.0% Polioksymetylen
Wypełnienie: 100.0% Poliuretan
Taśma: 100.0% Poliester
Porady dotyczące przechowywania
Przechowywać z dala od słońca, aby uniknąć przedwczesnego zniszczenia kasku.
Nie wystawiać na działanie wysokich temperatur (>60°C) i przechowywać w suchym miejscu, w pokrowcu.
Ograniczenia
Nie stosować do sportów motorowych.
Porady dotyczące konserwacji
Nie prać.
Nie należy czyścić na sucho.
Nie prasować.
Nie suszyć w suszarce bębnowej.
Wybielanie wykluczone.