Składana mata aktywizująca dla maluchów: wygodna, wyściełana, dwustronna. Wtapia się w wystrój domu. Wymiary: 147 cm x 175 cm x 1 cm.
Składana mata aktywizująca. Strona z obrazkami rozbudza ciekawość dziecka. Druga strona wtapia się w wystrój pokoju, który przekształca się w salę zabaw. Produkt zatwierdzony przez psychomotoryka.
Zalety produktu
-
Pomoc w rozwoju psychomotorycznym
Stabilna i sztywna mata, która wspomaga rozwój dziecka.
-
Kompaktowość
Po złożeniu: szerokość 35 cm, długość 73,5 cm, wysokość 9,5 cm.
-
Przyczepność
Mata nie ślizga się po podłodze.
-
Lekkość
Waga maty: 1,2 kg.
-
Łatwe użytkowanie
Rozłóż matę, aby utworzyć wygodną i bezpieczną strefę zabawy dla dziecka.
-
Łatwość konserwacji
Wodoodporny materiał: wyczyścisz go wodą z mydłem.
Opis produktu
W jaki sposób mata wspomaga rozwój psychomotoryczny dziecka?
Dostarcza dziecku bodźców sensorycznych aktywizujących jego propriocepcję. Propriocepcja jest niezbędna do opanowania głównych stadiów rozwoju psychomotorycznego. Mata pozwala maluchowi wykonywać bezpiecznie wchodzące w zakres tych stadiów czynności. W tym sensie wspomaga jego rozwój psychomotoryczny. Produkt został zatwierdzony przez psychomotoryka.
Etapy nauki dynamicznej równowagi
Przed 4 rokiem życia dziecko powinno nauczyć się kierować swoim ciałem w określonym kierunku, poruszając się do przodu metodą stawiania stóp jedna przy drugiej.
W wieku 4 lat dziecko może chodzić, stawiając naprzemiennie stopy jedna za drugą na przyrządzie o szerokości minimum półtorej stopy. W wieku 6 lat dziecko może chodzić, stawiając stopy jedna za drugą metodą pięta/palce na przyrządzie o szerokości nie mniejszej niż szerokość jego stopy.
Rozwój psychomotoryczny
Rozwój psychomotoryczny dziecka opiera się na podstawach genetycznych, motorycznych i psychicznych. Produkt może mieć wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka, jeśli działa w obszarze motorycznym. Na ów obszar motoryczny składają się takie elementy jak schemat ciała, koordynacja dynamiczna, równowaga, koordynacja wzrokowo-ruchowa, precyzyjne umiejętności motoryczne oraz strukturyzacja czasu i przestrzeni.
Schemat ciała
Schemat ciała jest wyobrażeniem, jakie dziecko ma o swoim ciele. Umożliwia mu bardziej precyzyjną kontrolę ruchów, percepcję własnego ciała i - w szerszym ujęciu - nabywanie samoświadomości. Jest on początkowo konstruowany z doznań i działań, a następnie pojawia się zdolność do obrazowania go i opowiadania o nim. Im więcej działań podejmuje dziecko, tym bardziej doskonali swój schemat ciała, a w rezultacie jego działania stają się sprawniejsze.
Koordynacja wzrokowo-ruchowa
Koordynacja wzrokowo-ruchowa obejmuje działania, które umożliwiają celowanie całym ciałem lub jego częścią. W przypadku najmłodszych będzie to podążanie po trajektorii, następnie celowanie rękami i nogami najpierw w duże, później w coraz mniejsze przedmioty, aż po precyzyjną kontrolę nad dysocjacją palców: stukanie palcami, nawlekanie koralików, pisanie.
Strukturyzacja czasu i przestrzeni
Strukturyzacja czasu i przestrzeni obejmuje wszystko, co ma związek z orientacją dziecka w czasie (przed/po, aktywność rytmiczna, dzień/noc, pora roku itd.) oraz w przestrzeni (przed/za, nad/pod, na prawo/na lewo itd.).
Skład
Pianka 100% Spieniony polietylen Film 100% Polietylen
Testy
Klienci często pytają nas o bezpieczeństwo tych produktów dla dzieci, a w szczególności o obecność niektórych substancji toksycznych. Trzeba wiedzieć, że produkt ten spełnia wymogi prawne i regulacyjne oraz normy dotyczące zabawek, które mają do niego zastosowanie. Akredytowane laboratorium zewnętrzne przeprowadza na nim okresowo testy, aby upewnić się, że nie stanowi on zagrożenia dla zdrowia małych użytkowników (formamid, formaldehyd, bisfenol A, S...).
Porady dotyczące konserwacji
Wyprać przed pierwszym użyciem. Nie prać chemicznie.