67 artykułów dla

Dętki rowerowe

Najlepsza sprzedaż

Cena rosnąco
Najlepsza sprzedaż
Cena malejąco

Dodano Twój produkt
Zobacz opis produktu (0/5)
Otwórz
Brak produktów do porównania
Twoja porównywarka jest pełna. Usuń jeden z produktów.
Usuń
Powrót do listy
Porównaj moje produkty
 

DĘTKI ROWEROWE

Dętka, czyli najczęściej gumowa część koła roweru – wybór powinien być zatem prosty. Okazuje się jednak, że nie do każdego rodzaju roweru powinniśmy wybrać takie same ogumienie. Warunkuje to wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy jego wymianie. Złapanie przysłowiowego „kapcia” przy niewłaściwym wyborze dętki nastąpi szybciej, niż możemy się tego spodziewać, dlatego w celu uniknięcia takiego nieszczęśliwego wypadku, warto jest zastosować się do naszych wskazówek.

Wentyl Dunlop

Aby odpowiednio wybrać dętkę do swojego roweru, należy znać rodzaj wentyla. Wentyl Dunlop jest najprostszy i występuje najczęściej w rowerach miejskich. Konstrukcja rdzenia może być jednak bardzo różna. Często do czynienia mamy z metalową rurką o zamkniętym końcu, która posiada otwór wlotowy powietrza w bocznej ściance. Nierzadko spotkamy się z wentylem z wykorzystaniem kulki stalowej, która znajduje się wewnątrz rdzenia.

Wentyl Schrader lub AV

Stosowane są przy większych otworach. Wentyl Schrader jest wentylem samochodowym i istnieje możliwość jego napompowania nie tylko pompką rowerową, ale tez samochodową lub kompresorem na dowolnej stacji benzynowej.

Wentyl Presta

Wentyl szosowy o zaworze składającym się z gwintowanej zewnętrznie metalowej rurki, która zwulkanizowana jest z dętką i rdzenia osadzonego na zewnętrznym końcu rurki. Rdzeń jest w postaci tulei, który posiada dodatkowo na stałe umieszczony gwintowany tłoczek z nakrętką blokującą zawór.

Dętka, a rozmiar opony

Nie znając rozmiaru opony roweru, nie jesteśmy w stanie precyzyjnie dopasować do niej dętki. Obecnie dętki posiadają bardzo duży zakres tolerancji szerokości gumy, np. przy szerokości 1,95 zakres tolerancji wynosi od 1,75 do 2,35. Im szersza jest opona, tym dętka musi być bardziej rozciągliwa i elastyczna, aby cała przestrzeń wewnątrz opony została wypełniona.

Nie bez znaczenia jest także waga roweru. Dla lżejszych wymagane są dętki o masie mniejszej, które charakteryzują się nieco wyższą ceną. Komfort, wygoda oraz bezpieczeństwo są jednak w kolarstwie bezcennym aspektem.