Rower do pumptracku – jaki powinien być?
Rower do jazdy na pumptracku powinien być przede wszystkim zwrotny, lekki i kompaktowy. Krótka baza kół oraz nisko położony środek ciężkości ułatwiają szybkie przenoszenie masy ciała i precyzyjne pokonywanie zakrętów oraz muld. Rama powinna mieć możliwie krótką górną rurę i reach, co pozwala na lepszą kontrolę podczas dynamicznej jazdy. W praktyce oznacza to, że rower na pumptrack powinien mieć ramę o długości mniejszej niż typowy rower trailowy czy enduro, często zbliżoną rozmiarem do roweru dirtowego lub BMX.
Jeśli chodzi o rozmiar kół, najczęściej stosuje się średnice 24 lub 26 cali. Wybór zależy od wzrostu użytkownika oraz preferencji. Dla dzieci i niższych osób lepiej sprawdzają się opony 24 cale, natomiast osoby dorosłe częściej wybierają 26 cali. W przypadku dorosłych rowerzystów rama powinna mieć długość reach w zakresie 370-400 mm, natomiast dla młodszych rowerzystów dostępne są ramy proporcjonalnie mniejsze, dostosowane do wzrostu.
Wysokość suportu z kolei musi zapewniać odpowiedni prześwit przy jednoczesnym zachowaniu stabilnych ruchów ciała w trakcie pompowania, nabierania prędkości i manewrowania. Ważnym elementem jest także szeroka kierownica, która zwiększa precyzję sterowania i stabilność podczas jazdy w ciasnych zakrętach.