KILKA SŁÓW OD NASZEGO ZESPOŁU
Całkowicie zaprojektowany i zbudowany w naszych biurach projektowych w Lille.
Zespół ELOPS zaprojektował ten rower wokół silnego założenia: stawiamy na WYDAJNOŚĆ, aby codzienne przemieszczanie się było jak najłatwiejsze i przyjemne, zarówno w płaskim terenie, jak i na wzniesieniach.Dodanie lekkiego, amortyzowanego widelca, siodła i gripów oferuje jeszcze większy komfort.
Dzięki komponentom z wyższej półki zyskujemy niezawodny i trwały rower.
JAK WYBRAĆ ROZMIAR?
M: od 165 cm do 174 cm;
L: od 175 cm do 184 cm;
XL: od 185 cm do 195 cm.
Jeśli jesteś między dwoma rozmiarami lub się wahasz, mniejszy rower będzie bardziej zwrotny, większy - bardziej stabilny.
WAGA / WYDAJNOŚĆ
Ważący 14,2 kg (w rozmiarze M) rower zapewnia wyjątkową wydajność, jak na rower miejski z amortyzacją.
Pozycja podczas pedałowania z klatka piersiową nachyloną pod kątem 60° jest nieco bardziej uniesiona niż w innych modelach. To dobry kompromis, który zapewnia wydajność, a jednocześnie trochę większą wygodę.
Wyjątkowy bieżnik opon oraz ich waga również w znacznym stopniu przyczyniają się do uzyskania bardzo dobrej trakcji.
RAMA
Rama z cieniowanego aluminium typu 6061, aby zyskać na wadze. Linki i pancerze poprowadzone wewnątrz ramy.Hak przerzutki odpinany, z możliwością wymiany w Serwisie w razie uszkodzenia.
Waga ramy: 1800 g w rozm. M.
WIDELEC
Amortyzowany widelec typu "Headshock" ze skokiem 30 mm.
Ta technologia budowy widelca umożliwia znaczną oszczędność wagi w stosunku do widelca z amortyzowanymi goleniami i zapobiega "pompowaniu" podczas jazdy.
Skok widelca jest wystarczający do wyeliminowania nierówności drogi, dzięki czemu zapewnia większy komfort kierowania.
Waga widelca 1600 g.
Kierownica / mostek / stery
Pół-uniesiona kierownica oversize (31,8 mm) z lekkiego stopu.
Szerokość kierownicy 62 cm.
Mostek oversize (31,8 mm) z kutego aluminium w rozm. 1 1/8" z kątem +8°.
Stery aheadset, pół-zintegrowane, w rozm. 1 1/8".
Ergonomiczne chwyty, częściowo wykonane z korka, przyjemne w dotyku i wygodniejsze.
Długość mostka:
S: 60 mm;
M: 80 mm;
L/XL: 100 mm.
NAPĘD
Napęd SRAM NX, 1x11 indeksowanych przełożeń pozwala zmniejszyć wagę i umożliwia zmianę biegów jedną ręką.
Pochodzący z MTB zakres przełożeń jest porównywalny z napędem trzyrzędowym i pozwala dojechać w dowolne miejsce.
- Indeksowana manetka SRAM NX,
- Kaseta 11-rzędowa SRAM NX 11/42,
- Jednorzędowy mechanizm korbowy: 36 zębów, zabezpieczony przed spadaniem łańcucha,
- Łańcuch SRAM NX ze spinką,
- Przerzutka tylna: SRAM NX.
HAMULCE
Hamulce tarczowe hydrauliczne BTWIN by TEKTRO TKD32.
Te hamulce, używane także w rowerach górskich, zapewniają mocne, łatwe i progresywne hamowanie, niezależnie od pogody.
Klamki z aluminium.
Średnica tarcz 160 mm.
KOŁA
Dwukomorowe obręcze z aluminium (622-19) gwarantują dużą odporność na odkształcenia powodowane uderzeniem i zapewniają lepszą wydajność roweru.
Rozmiar kół: 28 cali, szerokość obręczy 19 mm.
Szczelne piasty zapewniają bardziej skuteczne toczenie koła i większą trwałość.
Koła przykręcane z przodu i z tyłu, aby zapobiec ich kradzieży.
Przednie i tylne koło z 32 szprychami.
OPONY
Miejskie, długodystansowe opony o wyjątkowym wzorze bieżnika, zapewniającym doskonałą trakcję, gwarantującym jednocześnie dobrą przyczepność na mokrej i suchej drodze.
Opony "Skinwall" z miękkimi stopkami to dodatkowa oszczędność wagi.
Antyprzebiciowa, nylonowa taśma "od stopki do stopki" + insert z kevlaru, oraz pasek dodatkowej gumy skutecznie chronią całą oponę przed przedziurawieniem przez przebicie lub przyszczypnięcie.
Wymiary opony: 38-622 / 700 x 38C.
Waga: 612 g.
SIODŁO / SZTYCA PODSIODŁOWA
Siodło B'TWIN SPORT 500 z pianki z pamięcią kształtu, zwiększa komfort w czasie jazdy.
Sztyca podsiodłowa z aluminium z podziałką, ułatwiającą regulację.
Długość sztycy = 350 mm.
Średnica obejmy = 32 mm.
Przekrój sztycy = 27,2 mm.
Sztyca siodła przykręcana, aby zapobiec kradzieży.
MECHANIZM KORBOWY / PEDAŁY
Lekkie i solidne pedały miejskie z aluminium.
Szeroka powierzchnia nacisku i wzór powierzchni zapewniają duży komfort i dobrą przyczepność butów.
Korby z aluminium SRAM ISIS długości 170 mm.
Suport gwintowany z zewnętrznym łożyskiem BB GXP TM MTB68 ROAD WA73SP szerokości 68 mm.
Lekka osłona łańcucha, dyskretna i skuteczna, chroni Twoją odzież.
Oświetlenie.
Mocne oświetlenie zasilane z dynamo w piaście gwarantuje, że widzisz i jesteś widoczny w każdych okolicznościach, aby jazda była bezpieczna.
Piasta z dynamo SHIMANO NEXUS 6 V, 3 W.
Przednia lampka 30 Lx AXA BLUELINE pozwala widzieć na odległość 30 m i być widocznym z 3000 m (test wewnętrzny).
Tylna lampka AXA BLUELINE, która pozwala być widocznym z 600 m i pod kątem 220°.
Dodatkowo kondensator pozwala przedłużyć działanie oświetlenia z tyłu na 4 minuty po zatrzymaniu się.
BAGAŻNIKI / BŁOTNIKI
Aby umożliwić przewożenie rzeczy i pozostanie czystym w każdych warunkach, rower wyposażony jest w zestaw bagażniki / błotniki stworzony specjalnie dla tej gamy rowerów.
Bagażniki umożliwiają transport obciążenia do 27 kg, w tym fotelika dziecięcego. Przekrój rur 12 mm umożliwia zamocowanie wszystkich bagażników z gamy Elops sprzedawanych w DECATHLON.
Błotniki mocowane podwójnymi, przykręcanymi uchwytami kątowymi, dla zapewnienia maksymalnej stabilności i trwałości.
Stopka
Tylna stopka z aluminium, wytrzymuje do 35 kg obciążenia, gwarantuje lepszą stabilność roweru, gdy obciążony jest sakwami zamocowanymi na bagażniku.
Tylna stopka nie dotyka do korb, kiedy pchamy rower do przodu lub do tyłu podczas manewrów na postoju.
Kompatybilne akcesoria
Rama wyposażona jest w inserty umożliwiające zamocowanie zapięcia segmentowego i zapięcia na ramę typu RINGLOCK, pozwalającego zablokować koło.
Bagażniki do 27 kg pozwalają zamocować fotelik dla dziecka, oraz wszystkich toreb i sakw ELOPS.
MAKSYMALNA WAGA UŻYTKOWANIA
Maksymalna waga użytkowania 140 kg, wliczając rower, rowerzystę i jego rzeczy.
Dotarcie okładzin hamulcowych
Okładziny hamulców tarczowych wymagają okresu dotarcia, aby zapewnić pełną sprawność i by mogły odpowiednio się dopasować. Dlatego zaleca się wykonanie około dziesięciu serii progresywnych hamowań na każdy hamulec.
Należy jednak pamiętać, że zbyt nagłe hamowanie z nowymi okładzinami może spalić ich powierzchnię, przez co stanie się gładka i nie będzie spełniać swojej funkcji.
Ta faza jest niezbędna, aby zapewnić skuteczne i długotrwałe hamowanie.
Skład
Rama rowerowa: 100.0% Aluminium
Porady dotyczące przechowywania
Przechowywać rower w suchym miejscu, w temperaturze pokojowej.
Użytkując w zasolonym otoczeniu przewidzieć regularne mycie.
Myć wodą. Unikać myjek wysokociśnieniowych.
Regularnie oliwić napęd.
Zatwierdzony przez
Nasi testerzy / ambasadorzy codziennie przemierzali miasta Francji, Belgii i Niemiec przez wiele miesięcy.
Porady dotyczące konserwacji
Usuń ciężarki przed praniem.
Instrukcja
Aby dowiedzieć się więcej na temat tego produktu, sprawdź
instrukcja