Zaprojektowany z myślą o kolarzach, dla których równowaga: aerodynamika / lekkość / sztywność to obsesja. RCR (od RACER) - mówi wszystko o jego charakterze.

Nasz najbardziej zaawansowany rower, opracowany i przetestowany przez specjalistów od aerodynamiki: idealna równowaga między czystą wydajnością i przyjemnością z jazdy.

Kup razem z

Podobne produkty

  • Wydajność energetyczna

    Rama i widelec w 100% karbonowe o wysokim współczynniku sprężystości.

  • Aerodynamika

    Rama i widelec sprawdzone w tunelu aerodynamicznym.

  • Lekkość

    6,7 kg w rozm. M.

  • Wszechstronność

    Nowa grupa SRAM RED AXS E1. Elektryczny napęd 2x12 (48/35-10/33).

  • Siła hamowania

    Hydrauliczne hamulce tarczowe, mocne i progresywne.

Gama RCR

Gama RCR zachwyci wszystkich kolarzy szukających bezkompromisowego roweru. Priorytetem dla twórców tego roweru była wydajność. Każdy odcinek rur ramy został obliczony tak, aby był jak najbardziej wydajny przy głównych kątach wiatru (-15°/+15°).
Ten rower mieści się w kategorii rowerów Aero Light. Optymalna równowaga lekkości, sztywności i aerodynamiki sprawia, że jest to zupełnie wyjątkowy rower.
Jeśli szukasz roweru zdolnego wygrywać na każdym polu, oto rower RCR!

Jaka jest różnica między rowerami RCR oraz RCR PRO

Na karbonową ramę składają się jej geometria, kształty rur oraz layup. Layup to sposób łączenia włókien węglowych. Nie wszystkie włókna mają jednakowe właściwości.

W ramie roweru RCR używamy włókien wysokomodułowych.
Dla roweru RCR PRO wybraliśmy wyjątkowe włókna określane jako super wysokomodułowe, które pozwalają zwiększyć sztywność ramy w najbardziej narażonych na obciążenia strefach, jednocześnie zyskując nieco na wadze.

Model RCR PRO jest gotowy do ścigania się na najwyższym poziomie.

Szczegółowo o ramie

Rama roweru RCR PRO waży 800 g, polakierowana, w rozmiarze M.
Widelec waży 380 g, polakierowany, w rozmiarze M.

Rama dopuszcza maksymalną szerokość opon 33 mm.

Mogą wystąpić niewielkie odchylenia wagi w zależności od koloru ramy (+/- 50 g).

UWAGA: karbonowych ram nie należy ściskać kleszczami (stojak serwisowy, uchwyt rowerowy) za górną, dolną i siodłową rurę. Włókno węglowe to bardzo sztywny materiał, ale nie znosi ściskania.

Układ kierowniczy

Dzięki inteligentnemu zintegrowaniu pancerzy rower RCR dysponuje płynnie działającym układem kierowniczym, przy jednoczesnym łatwym serwisie.

Kombinacja DEDA i VAN RYSEL, która łączy aerodynamikę, ergonomię i sztywność:
XXS: 90 x 380,
XS: 90 x 380,
S: 90 x 400,
M: 100 x 400,
L: 110 x 400,
XL: 120 x 400.

Grupa SRAM RED i czujnik mocy QUARQ

Rower RCR wyposażony jest w nową, kompletną grupę SRAM RED ETAP AXS oraz czujnik mocy QUARQ. Czujnik mocy jest niezbędny dla kolarzy, którzy chcą robić postępy planując swoje treningi.

Całkowita waga napędu: 2400 g z czujnikiem mocy.

Elektryczna grupa posiada dwa niezależne akumulatory (po jednym na każdą z przerzutek). Dzięki aplikacji SRAM Connect, otrzymujesz dostęp do regulacji ustawień roweru i pozyskiwania danych z jazdy.

Napęd SRAM RED ETAP AXS E1

Shifter: RED AXS HRD E1;
Przednia przerzutka: RED AXS E1;
Tylna przerzutka: RED AXS E1 MAX 36T.

Kaseta: RED XG 1290 10-33.
Mechanizm korbowy: RED AXS PM 48/35T.

Suport: SRAM DUB BB86 CERAMIQ.

Mechanizm korbowy: FC SRAM RED AXS E1 PM 48/35T.
Długość korb, zależnie od rozmiaru roweru:
XS 165 mm,
S 170 mm,
M 172,5 mm,
L 175 mm.

Łańcuch: SRAM RED E1.

Elementy SRAM można łatwo wymieniać i są kompatybilne między seriami RED i FORCE.

Konserwacja napędu

Zwracamy uwagę na konieczność regularnej konserwacji napędu, szczególnie jeśli jeździsz w trudnych warunkach (mokra i/lub brudna droga).
Regularna konserwacja zapewnia dłuższą żywotność napędu.
Niezbędne jest regularne sprawdzanie łańcucha przy użyciu tego narzędzia:

https://www.decathlon.pl/p/miernik-zuzycia-lancucha-rowerowego-decathlon/_/R-p-120530?mc=8351086

Trwałość napędu

Podczas zakupu roweru ważne jest, aby wziąć pod uwagę koszt serwisowania go, wybierając napęd wysokiej jakości.
Poniższe wartości są wartościami średnimi, są podane orientacyjnie i będą się znacznie różnić w zależności od konserwacji.

Średnia żywotność dobrze konserwowanego łańcucha wynosi 5000 km.
Średnia żywotność kasety wynosi 10000-12000 km.

Zaniedbanie łańcucha może prowokować jego przeskakiwanie, co może uszkodzić ramę.

Hamulce tarczowe

Hamulce tarczowe SRAM RED D2 z tarczami 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu.
Hamulce tarczowe SRAM RED D2 są hydrauliczne, hamowanie jest więc bardziej progresywne i mocniejsze, niż z hamulcami hydromechanicznymi.

Na początku niezbędne jest ich dotarcie. Wystarczy wykonać serię 20 stopniowych hamowań przy prędkości 20 km/h, i drugą serię przy 30 km/h. Należy dotrzeć oba hamulce.
Dotarcie pozwala uzyskać lepszą przyczepność pomiędzy okładziną klocka a tarczą.

Konserwacja hamulców hydraulicznych

Hamulce hydrauliczne działają w obwodzie zamkniętym między klamką hamulca a jego szczękami.
Szczelność zapewniona jest przez odpowiedni przewód.
Z biegiem czasu pojawi się stopniowa utrata ciśnienia w przewodach, co spowoduje utratę skuteczności hamowania. Gdy działanie klamki staje się zbyt miękkie, lub gdy dotyka ona do kierownicy podczas hamowania, należy odpowietrzyć układ hamulcowy. Operacja ta wymaga posiadania odpowiednich narzędzi oraz umiejętności.

Ostrzeżenia i regulacje

UWAGA: Nigdy nie zaciskaj hamulca gdy koło jest zdemontowane, ponieważ grozi to wysunięciem się klocków oraz zapowietrzeniem układu.

Jeśli tarcza ociera o klocki podczas jazdy, postępuj w następujący sposób, aby ustawić koło i szczęki w odpowiedniej relacji:

- Poluzuj dokręcenie szczęk,
- Mocno zahamuj, jednocześnie dokręcając szczęki,
- Jeśli problem się utrzymuje, zapraszamy do serwisu.

Koła ZIPP 353 NSW

Dzięki falistej obręczy o wysokości 45 mm, koło 353 NSW umożliwia szybką jazdę w każdym terenie z najlepszą w swojej klasie wydajnością aerodynamiczną i wyjątkową stabilnością przy bocznym wietrze. Koło 353 NSW to dotychczas najlżejsze koło bezdętkowe firmy Zipp, co czyni je najlepszą bronią, aby wywalczyć sobie miejsce w ucieczce przed peletonem.
Waga: 1308 g.

https://www.sram.com/en/zipp/models/wh-353-ntld-a1

Opony Continental GP 5000 S TR

Szosowe opony Continental Grand Prix 5000 S TR są lżejsze, szybsze i posiadają solidniejsze boki niż ich poprzednik, model GP 5000. Pojedziesz szybciej, wygodniej i z lepszą ochroną przed przebiciami.

700x28: ciśnienie między 3 i 5 Barów.

280 g.

Tubeless czy dętka

Zalecamy przejście na opony tubeless, montując wentyle tubeless, dołączone do roweru.

Montaż tubeless zapewnia większy komfort, lepszą wydajność i umożliwia samoczynną naprawę niewielkich przebić.

Oczywiście, posiadanie dętki w zestawie naprawczym jest zawsze niezbędne, na wypadek większego przebicia opony.

Pozycja podczas jazdy

Sztyca karbonowa RCR.
Rozmiar, w zależności od rozmiaru roweru: XS: 316,
S: 331,
M: 356,
L/XL: 406.

Siodło FIZIK ARGO 00
To wyścigowe siodło zaprojektowane we współpracy z zawodowymi kolarzami posiada krótki dziób, który sprzyja stabilności i zmniejsza ucisk na strefę tkanek miękkich.
Waga: 144 g (140 mm).

Pedały

Sprzedawany bez pedałów.

Wybór rozmiaru

Musisz odnieść się do tabeli geometrii roweru.
Jeśli jesteś na granicy dwóch rozmiarów, mniejszy będzie lepszym wyborem dla kolarzy szukających bardziej reaktywnego, dynamicznego roweru. I przeciwnie, jeśli chcesz mieć lepszą pozycję na dłuższe dystanse, większy rozmiar może okazać się lepszym wyborem.

Ważne / Bezpieczeństwo

Koła ZIPP nazywane są 'hookless", co oznacza, że brzegi obręczy nie są wygięte, aby podtrzymać oponę na obręczy.
To jedynie ciśnienie przytrzymuje oponę dociśniętą do obręczy.
UWAGA:
Należy przestrzegać maksymalnego ciśnienia zalecanego przez ZIPP, i w żadnym razie nie należy przekraczać 5 barów, pod groźbą zsunięcia się opony z obręczy.

Gwarancja

Nasze karbonowe ramy i widelce objęte są 5-letnią gwarancją.

Skład

Rama rowerowa 100% Węgiel

Zatwierdzony przez

Rama RCR Pro jest używana przez kolarzy profesjonalnej drużyny World Tour Decathlon AG2R La Mondiale.