Etapy nauki dynamicznej równowagi
Przed 4. rokiem życia dziecko powinno nauczyć się kierować swoim ciałem w określonym kierunku, poruszając się do przodu metodą stawiania stóp jedna przy drugiej. W wieku 4 lat dziecko może chodzić, stawiając naprzemiennie stopy jedna za drugą na przyrządzie o szerokości minimum półtorej stopy. W wieku 6 lat dziecko może chodzić, stawiając stopy jedna za drugą metodą pięta/palce na przyrządzie o szerokości nie mniejszej niż szerokość jego stopy.
Rozwój psychomotoryczny
Rozwój psychomotoryczny dziecka opiera się na podstawach genetycznych, motorycznych i psychicznych. Produkt może mieć wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka, jeśli działa w obszarze motorycznym. Na ów obszar motoryczny składają się takie elementy jak schemat ciała, koordynacja dynamiczna, równowaga, koordynacja wzrokowo-ruchowa, precyzyjne umiejętności motoryczne oraz strukturyzacja czasu i przestrzeni.
Schemat ciała
Schemat ciała jest wyobrażeniem, jakie dziecko ma o swoim ciele. Umożliwia mu bardziej precyzyjną kontrolę ruchów, percepcję własnego ciała i - w szerszym ujęciu - nabywanie samoświadomości. Jest on początkowo konstruowany z doznań i działań, a następnie pojawia się zdolność do obrazowania go i opowiadania o nim. Im więcej działań podejmuje dziecko, tym bardziej doskonali swój schemat ciała, a w rezultacie jego działania stają się sprawniejsze.
Koordynacja wzrokowo-ruchowa
Koordynacja wzrokowo-ruchowa obejmuje działania, które umożliwiają celowanie całym ciałem lub jego częścią. W przypadku najmłodszych będzie to podążanie po trajektorii, następnie celowanie rękami i nogami najpierw w duże, później w coraz mniejsze przedmioty, aż po precyzyjną kontrolę nad dysocjacją palców: stukanie palcami, nawlekanie koralików, pisanie.
Strukturyzacja czasu i przestrzeni
Strukturyzacja czasu i przestrzeni obejmuje wszystko, co ma związek z orientacją dziecka w czasie (przed/po, aktywność rytmiczna, dzień/noc, pora roku itd.) oraz w przestrzeni (przed/za, nad/pod, na prawo/na lewo itd.).
Skład
Stelaż
100% Stal
Materiał główny
100% Poliester
Testy
Klienci często pytają nas o bezpieczeństwo tych produktów dla dzieci, a w szczególności o obecność niektórych substancji toksycznych. Trzeba wiedzieć, że produkt ten spełnia wymogi prawne i regulacyjne oraz normy dotyczące zabawek, które mają do niego zastosowanie. Akredytowane laboratorium zewnętrzne przeprowadza na nim okresowo testy, aby upewnić się, że nie stanowi on zagrożenia dla zdrowia małych użytkowników.