Darmowa wysyłka już przy zakupach powyżej 74,99 zł

Jak wybrać sprzęt fitness?

Wstecz
  1. Jak wybrać
  2. sprzęt fitness?
 
Jak wybrać sprzęt fitness?
Bieżnia, rower eliptyczny czy rower stacjonarny są skutecznymi urządzeniami do utrzymania formy i zdrowia lub poprawy wydolności. Dzięki nim można trenować w domu, o każdej porze dnia, bez względu na pogodę! Chcesz kupić sprzęt fitness, ale nie wiesz, który wybrać?
Postępuj zgodnie z naszymi poradami!

Bieżnie


WYDAJNOŚĆ 

Pierwszym kryterium, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze bieżni, jest prędkość maksymalna. Rzeczywiście, twoja potrzeba będzie inna, jeśli chcesz chodzić z prędkością 6 km/h lub biec szybciej niż 14 km/h.

Radzimy wybrać model o wyższej maksymalnej prędkości niż prędkość, z którą mamy zamiar biegać. Z czasem wydolność organizmu się poprawi więc będzie potrzebny mocniejszy bodziec dla poprawienia wydolności.

Pamiętaj, że system przechylania pasa bieżni jest dodatkowym plusem. Dzięki niemu możesz zmienić kąt nachylenia biezni i spalić dodatkowe kalorie.

 

KOMFORT W DOMU

Bieżnia powinna być adekwatna do Twojego wzrostu i długości kroku. Spójrz na powierzchnię pasa bieżni i pamiętaj, że im większa prędkość bieżni i większy jest Twój krok, tym szersza i dluższa powinna być powierzchnia pasa. Pomyśl również o przetestowaniu różnych systemów amortyzacji dostępnych dla różnych modeli, aby sprawdzić, który Ci odpowiada.

 

TWÓJ OSOISTY TRENER 

W zależności od bieżni będą dostępne różne poziomy dodatki do ćwiczeń. Programy treningowe (utrata kalorii, rozwój wydajności) pozwolą na zróżnicowanie sesji treningowych. Aby śledzić swoje postępy i sprawdzać tętno w czasie rzeczywistym, będziesz miał/a do wyboru 2 typy sensorów do mierzenia uderzeń serca: pomiar pulsu poprzez elektrody umieszczone na panelu bieżni lub pasie piersiowym, przy czym ostatnie jest bardziej precyzyjne. Należy pamiętać, że aplikacje kompatybilne z niektórymi bieżniami pozwolą na spersonalizowany trening dostosowany do zdolności fizycznch i sportowych. Dzięki temu będziesz miał/a prawdziwego domowego trenera.

 

 

Zobacz ofertę

Rowery eliptyczne

CZĘSTOTLIWOŚĆ UŻYTKOWANIA

 

Wybór roweru eliptycznego zależy od celu, który chcesz osiągnąć:

 

Do okazjonalnego użytkownia:

Aby wrócić do sportu lub zachować kondycję, wybierz rower eliptyczny z ręcznymi ustawieniami zmiany oporu i prostymi programami, które zapewnią ci podstawowe wskaźniki, niezbędne do monitorowania swojego treningu. Łatwe w użyciu modele będą odpowiednie do okazjonalnego użytkownika.

 

Do regularnego użytkowania:

Aby osiągnąć swój cel – zrzucenia zbędnych kilogramów lub poprawy formy, radzimy wybrać model z różnymi programami, aby Cię zmotywować oraz zwiększyć atrakcyjność treningu. Na tego typu rowery pozwolą Ci ćwiczyć regularnie.

 

Do intensywnego użytkowania:

Wreszcie, aby rozwinąć swoją wytrzymałość i wydolność, wybierz bardziej wytrzymały model. Te modele, zarezerwowane do intensywnego użytkowania, zapewniają wsparcie dla Twojego treningu, w tym poprzez jeszcze bardziej różnorodne programy, monitorowanie tętna i rozwiązania coachingowe – aplikacja.

 

PŁYNNOŚĆ KOŁA ZAMACHOWEGO

 

Wygodne pedałowanie to przede wszystkim płynne pedałowanie. Masa koła zamachowego jest jednym z głównych elementów, który ma wpływ na płynność, dlatego dla lepszego komfortu stawu zalecamy wybór modelu, którego waga koła wynosi minimum 3 kg. Pamiętaj, że im wyższa masa, tym wygodniej i stabilniej się ćwiczy, zwłaszcza jeśli regularnie trenujesz. Wypróbuj różne modele, aby wybrać odpowiedni dla siebie komfort pedałowania.

 

TWÓJ OSOBISTY TRENER

 

W zależności od wybranego roweru dostępne są różne poziomy dodatków do ćwiczeń:

- Podstawowe wskaźniki na wszystkich rowerach eliptycznych dostarczają przydatnych informacji dla początkujących. Te informacje to: prędkość, pokonany dystans, czas treningu i spalone kalorie

- Programy treningowe (takie jak utrata kalorii, rozwój wydolności, interwały...) mniej lub bardziej liczne, ale także z możliwością monitorowania tętna, będą interesujące dla zróżnicowania sesji treningowych czy pomiaru / rozwoju swoich wyników. Pamiętaj, że aby pomiar tętna miał maksymalną dokładnością, lepiej jest stosować modele z pasem piersiowym.

- Kompatybilne aplikacje na niektórych rowerach eliptycznych pozwolą Ci na spersonalizowany trening zgodnie z twoimi fizycznymi możliwościami i sportowymi celami. Będziesz miał/a prawdziwego trenera domowego!

 

ODPOWIEDNIE USTAWIENIE

 

W niektórych modelach eliptycznych wysokość kierownicy i pedałów jest regulowana. Pamiętaj, aby sprawdzić czy dany rower posiada te funkcje. Pozwoli to lepiej dostosować się do Twoich preferencji.

 

MOŻLIWOŚĆ PRZEMIESZCZANIA ROWERU

 

Aby łatwiej przemieszczać rower w domu, niektóre modele posiadają kółka. Możesz więc przesuwać swój sprzęt według własnego uznania.

 


Zobacz ofertę

Rowery stacjonarne

JAK WYBRAĆ ROWER STACJONARNY?

 

Dzięki rowerowi treningowemu możesz spalać kalorie, poprawiać wytrzymałość i wyćwiczyć dolne partie ciała. Aby pomóc Ci wybrać odpowiedni model, postępuj zgodnie z instrukcjami!

 

PŁYNNOŚĆ KOŁA ZAMACHOWEGO

 

Wygodne pedałowanie to przede wszystkim płynne pedałowanie. Masa koła zamachowego jest jednym z głównych elementów, który ma wpływ na płynność, dlatego dla lepszego komfortu stawu zalecamy wybór modelu, którego waga koła wynosi minimum 3 kg. Pamiętaj, że im wyższa masa, tym wygodniej i stabilniej się ćwiczy, zwłaszcza jeśli regularnie trenujesz. Wypróbuj różne modele, aby wybrać odpowiedni dla siebie komfort pedałowania.

 

TWÓJ OSOBISTY TRENER

 

W zależności od wybranego roweru dostępne są różne poziomy dodatków do ćwiczeń:

- Podstawowe wskaźniki na wszystkich rowerach stacjonarnych dostarczają przydatnych informacji dla początkujących. Te informacje to: prędkość, pokonany dystans, czas treningu i spalone kalorie

- Programy treningowe (takie jak utrata kalorii, rozwój wydolności, interwały...) mniej lub bardziej liczne, ale także z możliwością monitorowania tętna, będą interesujące dla zróżnicowania sesji treningowych czy pomiaru / rozwoju swoich wyników. Pamiętaj, że aby pomiar tętna miał maksymalną dokładnością, lepiej jest stosować modele z pasem piersiowym.

- Kompatybilne aplikacje na niektórych rowerach eliptycznych pozwolą Ci na spersonalizowany trening zgodnie z twoimi fizycznymi możliwościami i sportowymi celami. Będziesz miał/a prawdziwego trenera domowego!

 

KOMFORT

 

W niektórych modelach rowerów treningowych oprócz siodełka można regulować wysokość kierownicy. To kryterium jest istotną zaletą, jeśli chodzi o prawidłową postawę podczas treningów. Pozwoli to na lepsze dostosowanie się do Twoich potrzeb.

 

MOŻLIWOŚĆ PRZEMIESZCZANIA ROWERU

 

Aby łatwiej przemieszczać rower w domu, niektóre modele posiadają kółka. Możesz więc przesuwać swój sprzęt według własnego uznania.

 

 

Zobacz ofertę