Rodzaje błotników rowerowych – który wybrać?
By zdecydować, który błotnik będzie najlepszą ochroną w twoim przypadku, warto najpierw zapoznać się z wszystkimi możliwościami, jakie są obecne na rynku. W przypadku błotników można wyróżnić kilka kryteriów podziału. Na początku warto zdecydować, czy potrzebne ci będą błotniki pełne, czy niepełne. Pierwsze z nich są bardziej zabudowane, sięgają nawet do połowy koła, drugie zaś są zdecydowanie krótsze i lżejsze, jednak o wiele mniej skuteczne. Jakie błotniki do roweru wybrać? Warto zwrócić uwagę na tworzywo, z którego wykonane są błotniki:
– błotniki aluminiowe – bardzo lekkie i wystarczająco sztywne, montuje się je zwykle w rowerach miejskich
– błotniki metalowe – stalowe błotniki wykorzystywane są coraz rzadziej, zazwyczaj w rowerach do rekreacyjnej jazdy
– błotniki z tworzywa sztucznego – to błotniki wykonane z plastiku, polietylenu czy różnych mieszanek tworzyw sztucznych. To nieco tańsze rozwiązanie
– błotniki karbonowe – błotniki wykonane z włókna węglowego, są raczej rzadko spotykane, choć odznaczają się największą lekkością
Decydując się na błotniki, warto rozważyć także system ich montażu. Wyróżnia się:
– montaż stały, czyli przykręcenie błotników do otworów w rowerze. Mogą mieć one także specjalne wsporniki boczne. Taki montaż jest bardzo stabilny, bardziej wytrzymały i – co więcej – błotniki montowane na stałe mniej hałasują. Montaż jest jednak nieco utrudniony z powodu konieczności posiadania dodatkowych narzędzi.
– montaż szybki – pozwala na czasowe zamontowanie błotników. Dzięki temu można je w szybki sposób odpiąć lub zdjąć w razie potrzeby. Nie są jednak tak stabilne.